همسر شهید بهشتی در یکی از خاطراتشان به خوابی که امام پیش از شهادت دکتر بهشتی دیده بودند پرداخته اند.
به گزارش خبرنگار جماران، امام خمینی (س) پیش از شهادت دکتر بهشتی خوابی می بینند که همسر ایشان در خاطراتشان به آن اشاره کرده اند. امام در دیدار با شهید بهشتی از او می خواهند که بیشتر مراقبت کنند. در متن این خاطره آمده است:
امام قبل از شهادت دکتر بهشتی خوابی دیده بودند و به ایشان بروز چنین حادثهای الهام شده بود.
نیمه شعبان ماه، ما می خواستیم به اصفهان برای دیدن مادر آقا برویم، اما یک روز آقا به دیدن امام رفتند. در بازگشت از ملاقات امام، ایشان بسیار ناراحت بود. از او علت ناراحتیش را پرسیدم. وی گفت امام توصیه کردند که به این مسافرت نروم و از خود بیشتر محافظت بکنم. امام خوابی برای من دیده است. من هر چه از او پرسیدم که خواب امام چه بوده است، ایشان جوابی به من ندادند. نمیدانم شاید مصلحت چنین بود. تا اینکه روز ختم آقا، خانم امام به منزل ما آمدند. از ایشان در مورد خواب امام سؤال کردم و ایشان گفتند: امام خواب دیده اند که عبایشان سوخته است، به همین دلیل به آقای بهشتی توصیه کرده بودند که مواظب خود باشند. و گفته بودند شما عبای من هستید که در خواب سوخته بود.
منبع: زن روز - ش 871 - ص 61 منتشر شده در پرتال امام خمینی