کدخبر: ۱۷۱۵۲۵۹ تاریخ انتشار:

نتانیاهو پس از امضای توافق دولت لبنان و رژیم صهیونیستی: تا زمانی که حزب‌الله خلع سلاح نشود، اسرائیل همچنان در منطقه امنیتی در جنوب لبنان باقی می‌ماند

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما اجازه می‌دهیم ارتش لبنان شروع به سازماندهی خود برای تصرف قلمرو کند. ما دو منطقه آزمایشی انجام می‌دهیم، هر دو به توصیه ارتش اسرائیل.

به گزارش جماران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل همچنان در منطقه امنیتی در جنوب لبنان باقی می‌ماند. این یک دستاورد بزرگ است و ما آن را حفظ خواهیم کرد تا زمانی که حزب‌الله خلع سلاح نشود، تا زمانی که تهدیدی برای دولت اسرائیل وجود داشته باشد.

 این همچنین ضربه بزرگی به ایران است. ایران تلاش می‌کند ما را با زور از جنوب لبنان عقب‌نشینی دهد. و در واقع، اسرائیل، لبنان و ایالات متحده به آنها می‌گویند — این به شما مربوط نیست.

 شما در لبنان نقشی ندارید. نه شما، نه حزب‌الله

 موضوع اضافی البته این است که ما اجازه می‌دهیم ارتش لبنان شروع به سازماندهی خود برای تصرف قلمرو کند. ما دو منطقه آزمایشی انجام می‌دهیم، هر دو به توصیه ارتش اسرائیل.

 یکی کاملاً خارج از منطقه امنیتی است — در جنوب لیتانی — و دومی شمال لیتانی است، بخشی کوچک از آن در منطقه امنیتی گسترش یافته‌ای است که در دو هفته گذشته به دست آوردیم و ارتش اسرائیل به آن نیاز ندارد — این را به واضح‌ترین شکل بیان می‌کند.

 ما به طور مداوم منطقه امنیتی اصلی را حفظ می‌کنیم، خارج از برد ضد تانک. ما اجازه نمی‌دهیم حزب‌الله وارد آنجا شود، و نه جمعیت [غیرنظامی].

مشاهده خبر در جماران