رئیس کمیسیون امنیت ملی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست
ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس، این بیانیه را آمریکایی و مداخلهای آشکار در امور منطقه و بی اعتبار دانست.
به گزارش جماران، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس، آن را بیاعتبار و مداخلهجویانه دانست و تأکید کرد: توان موشکی و پهپادی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی است و تنگه هرمز نیز تحت حاکمیت ایران قرار دارد.
ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با فارس، با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس، این بیانیه را آمریکایی و مداخلهای آشکار در امور منطقه و بی اعتبار دانست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: توان موشکی و پهپادی ایران خط قرمز است و با هیچ معاملهای محدود نخواهد شد.
وی ادامه داد: تنگهٔ استراتژیک هرمز بخشی جداییناپذیر از حاکمیت ملی ایران است و مدیریت آن صرفاً در اختیار جمهوری اسلامی ایران میباشد. حاکمیت لبنان نه با خلع سلاح مقاومت، که با پایان اشغالگری و تجاوز تأمین میشود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سران شورای همکاری هشدار داد که امنیت وارداتی از واشنگتن، سرابی بیش نیست؛ قمار روی سناریوی آمریکا، ثبات و امنیت شما را بر باد خواهد داد.
عزیزی تصریح کرد: عصر مداخلهٔ آمریکا در امور منطقه به سر آمده و بازگشت مجدد شکستخوردگان، هرگز دستاوردی به همراه ندارد.
لازم به ذکر است که اخیرا شورای همکاری خلیج فارس در بیانیهای مشترک با آمریکا مدعی شدهاند که صلح در منطقه مستلزم مقابله با ایران، از جمله موشکها، پهپادها و حمایت از نیروهای مقاومت است.
در این بیانیه ضمن تاکید بر بازگشایی بیقید و شرط تنگه هرمز، عنوان شده است که هرگونه سرمایهگذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی به یادداشت تفاهم و توافق نهایی با آمریکا است.
مشاهده خبر در جماران