کدخبر: ۱۷۱۵۱۰۲ تاریخ انتشار:

ایران نه متحدانش را تنها می‌گذارد و نه از برنامه موشکی‌اش دست می‌کشد

همزمان، هیاهوی تازه اروپایی‌ها بر سر موشک‌های بالستیک ایران، از نگاه تهران به عنوان ترفندی برای اعمال فشار بر این کشور در چارچوب طرح مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا برای آنچه «خنثی‌سازی» ایران می‌پندارند، تلقی می‌شود. ایران بسیار صریح بوده است که چنین تبانی را تحمل نخواهد کرد و از هیچ‌یک از این دو مورد کوتاه نخواهد آمد. تهران نه متحدان منطقه‌ای خود را تنها می‌گذارد و نه از برنامه موشکی‌اش دست خواهد کشید.

به گزارش جماران، یک منبع ارشد ایرانی به ایتارتاس گفت: ایرانی‌ها به طور فزاینده‌ای به آنچه نوعی تقسیم کار در دولت آمریکا برای اعمال فشار بر ایران جهت ورود به مذاکرات موازی با هدف محدود کردن محور مقاومت می‌دانند، مشکوک می‌شوند. ایران به روشنی اعلام کرده است که بر سر متحدان منطقه‌ای خود مذاکره نخواهد کرد.

همزمان، هیاهوی تازه اروپایی‌ها بر سر موشک‌های بالستیک ایران، از نگاه تهران به عنوان ترفندی برای اعمال فشار بر این کشور در چارچوب طرح مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا برای آنچه «خنثی‌سازی» ایران می‌پندارند، تلقی می‌شود.

ایران بسیار صریح بوده است که چنین تبانی را تحمل نخواهد کرد و از هیچ‌یک از این دو مورد کوتاه نخواهد آمد. تهران نه متحدان منطقه‌ای خود را تنها می‌گذارد و نه از برنامه موشکی‌اش دست خواهد کشید.

با این حال، موضع تهاجمی آمریکا که در سفر مارکو روبیو به کشورهای حاشیه خلیج فارس نمایان شد، توافق به سختی به دست آمده برای خاتمه جنگ را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

مشاهده خبر در جماران