کدام نعمت از نگاه امام در تهذیب نفس بسیار مؤثر است؟
امام در نامه ای که مخاطب آن نامشخص است نوشته اند: شما بحمداللّه نعمت جوانی را دارید و میتوانید این راه را مستقیم طی کنید نگذارید پیری برسد که در این اوقاتِ آخرین، کاری از انسان ساخته نیست.
به گزارش خبرنگار جماران، جوانی و تهذیب در این دوره از نکته های مهم اخلاقی است که امام خمینی (س) در بیشتر نامه های اخلاقی عرفانی خود به آن صحه گذاشته و بر آن تاکید کرده اند؛ چرا که معتقدند در جوانی ریشه بدی ها در وجود آدمی هنوز محکم نشده است. در نامه ای که در تاریخ سوم تیر ۱۳۵۷ مطابق هجدهم رجب ۹۸ یعنی چند ماهی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نوشتند، مجدد بر اهمیت جوانی تاکید کرده و مرقوم داشته اند:
بسمه تعالی
۱۸ رجب ۹۸
پس از اهدای سلام و تحیت، مرقوم شریف که حاکی از سلامت مزاج محترم بود و مشتمل تفقد از اینجانب واصل؛ امید است در این راه خطرناک خداوند تعالی دستگیری فرماید و همۀ ما با سلامت روح و اطمینان نفْس از آن عبور نماییم. اینجانب در این آخر عمر و نفس های آخر با بضاعت قلیل و زاد ناچیز متوجه مولا هستم و امید آن دارم که ما هیچها را در عمیم لطف[۱]خود به چیزی رساند. شما بحمداللّه نعمت جوانی را دارید و میتوانید این راه را مستقیم طی کنید نگذارید پیری برسد که در این اوقاتِ آخرین، کاری از انسان ساخته نیست. خداوند شما را از محبان خود و مجاهدان راه حق قرار دهد و نقایص این بیبضاعت را با عموم لطف خود جبران فرماید. والسلام علیکم.
روح اللّه الموسوی الخمینی
۱ ـ لطف فراگیر.
مشاهده خبر در جماران