نتایج مذاکرات سوئیس درباره آزادسازی دارایی و تحریم از زبان همتی، رئیس کل بانک مرکزی
عبدالناصر همتی نتایج مذاکرات سوئیس درباره آزادسازی داراییها و تحریم نفتی را اعلام کرد.
به گزارش جماران، عبدالناصر همتی رئیسکل بانک مرکزی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم و در پاسخ به این سؤال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم ۱۴بندی پیچیدگیهای زیادی دارد و این بار هم گفتگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیینشده هیئت ایرانی پیش رفت.
آقای همتی در پاسخ به این سؤال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چهتصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است، خوشبختانه پیشرفت قابلتوجهی حاصل شد و براساس تفاهم دوحه یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد. انشاءالله طی روزهای آینده بهتدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستورالعمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.
خبرنگار پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چهنتیجهای گرفته شد؟
رئیسکل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند ۱۱ تفاهمنامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر میشد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود، البته صادرات نفت ما هماکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینههای جانبی تحریم خواهد بود.
مشاهده خبر در جماران