کدخبر: ۱۷۱۴۳۷۷ تاریخ انتشار:

پس از اطلاعیه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء؛

تردد شناورها از تنگه هرمز صفر شده است

پیگیری‌ها حاکی از آن است که از روز گذشته تاکنون هیچ شناوری اجازه ورود به تنگه هرمز یا خروج از آن را نداشته است.

تردد در تنگه هرمز پس از اعلام دیروز قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء متوقف شده است.

به گزارش جماران، به نقل از تسنیم، عصر دیروز قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.»

پیگیری‌ها  حاکی از آن است که از روز گذشته تاکنون هیچ شناوری اجازه ورود به تنگه هرمز یا خروج از آن را نداشته است.

بررسی داده‌های ناوبری دریایی نیز نشان می‌دهد که از روز گذشته و با اعلام انسداد تنگه هرمز از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء، هیچ ترددی از این آبراه استراتژیک انجام نشده است و بر خلاف ادعای ارتش تروریستی آمریکا تنگه هرمز به اراده ایران مسدود است.

مشاهده خبر در جماران