کدخبر: ۱۷۱۴۲۳۲ تاریخ انتشار:

حزب الله: هشدار به اسرائیل،پاسخ هر تجاوز آماده است و ایران پشت لبنان ایستاده است

یک نماینده حزب‌الله با انتقاد تند از انفعال دولت لبنان گفت: به هر تجاوز اشغالگران پاسخ متقابل و قاطع می‌دهیم.

به گزارش جماران، به نقل از تسنیم، در سایه تحولات اخیر لبنان در سطح تداوم نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه این رژیم به لبنان و پاسخ متقابل و کوبنده مقاومت، همزمان با اصرار دولت لبنان به انجام مذاکرات مستقیم و شرم‌آور با دشمن صهیونیستی، علی فیاض، از نمایندگان برجسته فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان طی سخنانی اعلام کرد: توافق حاصل‌شده میان ایران و آمریکا که بر لزوم آتش‌بس جامع در لبنان تأکید دارد و حمایت قاطع نظامی و دیپلماتیک ایران از مردم لبنان با آمادگی جدی برای ادامه این نقش تا زمان خروج اشغالگران صهیونیست از خاک کشور ما همگی دلایلی هستند که می‌توانیم به‌خاطر آنها از یک توازن مؤثر با دشمن صهیونیستی صحبت کنیم که افق را برای وادار کردن آن به خروج از سرزمین ما باز می‌کند.

علی فیاض در جریان سخنرانی خود در یک مراسم یادبود، با انتقاد شدید از موضع انفعالی دولت لبنان در تسلیم شدن مقابل دیکته‌های آمریکا و مذاکرات مستقیم با صهیونیست‌ها اظهار داشت: آنچه مایه تأسف است، این است که نقش مقامات لبنانی، مواضع آنها، عملکرد مذاکراتی آنها و محاسبات داخلی لبنانی آنها باعث شده است خود را خارج از معادله قدرت در مقابله با دشمن، محافظت از مردم لبنان و آزادسازی سرزمین قرار دهند.

 

وی افزود: متأسفانه اولویت دولت لبنان انحصار سلاح است، نه آزادسازی سرزمین. تمام مواضع قبلی، اشتباهات مکرر و اصرار بر عملکرد ضعیف، گیج‌کننده و تسلیم‌آمیز مذاکره در برابر دشمن، بیانگر این رویکرد منفعلانه دولت است.

این نماینده حزب‌الله تأکید کرد: تحولات ناشی از توافق آمریکا و ایران دولت لبنان را در برابر آزمون جدیدی قرار داده است و باید بر اساس این مسیر حرکت کند و به آن پایبند باشد. دولت لبنان باید اولویت آتش‌بس را حفظ کند و در جلوگیری از آزادی حرکت دشمن و تعیین جدول زمانی بی‌قیدوشرط برای عقب‌نشینی اسرائیل قاطع باشد.

علی فیاض تصریح کرد: دولت لبنان باید موضعی قاطع اتخاذ و اقداماتی را اجرا کند که به نقشه صهیونیست‌ها برای آزادی عمل در لبنان و ترورهای آن پایان دهد؛ چیزی که نقض حقوق لبنانی‌ها و بی‌توجهی به جان آنهاست. آنچه ما از دولت می‌خواهیم، ​​حداقل چیزی است که مردم لبنان از دولت خود انتظار دارند، و آن این‌که بتواند چیزی را برایشان فراهم کند که دست‌کم احساس کنند واقعاً یک دولت دارند.

نماینده مذکور فراکسیون مقاومت خاطرنشان کرد: موضع مقاومت، روشن، بدون ابهام، غیرقابل مذاکره و بدون عقب‌نشینی است. آتش‌بس در حالی که دشمن به هدف‌گیری و ترورهای خود ادامه می‌دهد، بی‌معنی است. حق دفاع از خود برای ما تثبیت شده است و قابل چانه‌زنی یا معامله نیست.

این نماینده حزب الله‌گفت: هر اقدام تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی به ما حق آشکاری برای پاسخ می‌دهد و ادامه حضور هر نظامی صهیونیست در خاک لبنان، مشروعیت مقاومت در جنگیدن و مبارزه با اشغالگران را تأیید و تثبیت می‌کند.

 

مشاهده خبر در جماران