زندگینامه مهرداد ویس کرمی

خلاصه مطلب:

مهرداد ویس کرمی استاد دانشگاه و نماینده یازدهمین مجلس شورای اسلامی است.

توضیحات :

مهرداد ویس کرمی در سال 1350 در شهرستان چگنی در شهر ویسیان در خانواده ای مذهبی متولد شده است، که به کشاورزی مشغول بودند. او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش پشت سر گذاشت، و پس از آن در سال 1368 در رشته تجربی دوران دبیرستان را به پایان رساند. پس از آن در سال 1369 راهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد، و در رشته پزشکی به ادامه تحصیل پرداخت.

او در حین تحصیل در رشته علوم پزشکی مطالعه علوم دینی را نیز در پیش گرفت و با تاریخ اسلام، تفسیر قرآن، عرفان و فلسفه، روانشناسی و... آشنایی دارد. از همان دوران دانشجویی کلاس های تفسیر المیزان را در دانشگاه برگزار می کرد، و پس از آن از سال 1379 تدریس تفسیر المیزان را به صورت رسمی در دانشگاه آغاز کرد و سابقه تدریس در 15 دانشگاه کشور را در پیشینه خود به ثبت رساند. 

ویس کرمی در سال 1368 به لرستان بازگشت و توانست به عنوان عضو هیات علمی گروه معارف در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول شود. 

او در دوران اشتغال به تحصیلات پزشکی در شبکه بهداشت و درمان نیز حضور داشت، و مدت دو سال را در پایگاه هشتم شکاری اصفهان طبابت می کرد، سابقه خدمت در بیمارستان ارتش و درمانگاه های شبانه روزی نیز از دیگر سوابق ایشان در حوزه بهداشت و درمان است. 

مهرداد ویس کرمی سرانجام در سال 1393 موفق شد مدرک دکترای تخصصی در رشته تفسیر قرآن و متون اسلامی از دانشگاه معارف اسلامی قم را دریافت کند. او پایان نامه اش را با عنوان «بررسی تطبیقی آرامش روانی در قرآن و روانشناسی» ارائه داد، که به عنوان کتاب در دانشگاه معارف اسلامی به چاپ رسیده است، وی همچنین نگارش 25 عنوان کتاب و مقاله در حوزه های گوناگون را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

از دیگر سوابق ویس کرمی می توان به ریاست کمیته پژوهشی و نیز استاد راهنما در حوزه علمیه زینبیه خواهران خرم آباد، ریاست شورای بسیج جامعه پزشکی استان لرستان، مدیریت گروه معارف اسلامی و عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اشاره کرد، او همچنین به عنوان کارشناس در رادیو و تلویزیون اصفهان و سیمای لرستان فعالیت داشته است. 

مهرداد ویس کرمی در سال 1398 در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافت و توانست به عنوان نماینده مردم خرم آباد و چگنی راهی مجلس شد، و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم، ناظر مجلس در شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو و عضو ناظر مجلس در شورای مدارس غیرانتفاعی استان لرستان است. او همچنین در ارتباط با «طرح صیانت از کاربران فضای مجازی» که با واکنش های منفی بسیاری مواجه شده است، به عنوان دبیر دوم کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی انتخاب شده است.

مقالات