زندگینامه حمید واحدی

خلاصه مطلب:

حمید واحدی به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش مشغول فعالیت است، او پیش از این جانشین بازرسی و ایمنی نهاجا، معاون بازرسی ارتش و جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بوده است. 

 

توضیحات :

حمید واحدی در تاریخ 14 فروردین ماه سال 1344 در رفسنجان متولد شده است. او از سال 1363 در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت شد، و پس از پشت سر گذاشتن دوره مقدماتی در فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرائی، در سال 1376 از دانشکده خلبانی نهاجا فارغ التحصیل شد، و فعالیتش را به عنوان خلبان هواپیمای شکاری در نهاجا آغاز کرد. 

در سال های 1379 و 1380 در کشور روسیه دوره سیمیولاتور هواپیمای جنگنده سوخو-24 را طی کرد، و در سال 1387 دوره دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) را در گرایش مدیریت امور دفاعی به پایان رساند. 

او در پیشینه خود سوابقی همچون جانشینی بازرسی و ایمنی نهاجا، فرماندهی پایگاه دوم شکاری تبریز، معاونت بازرسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش را به ثبت رسانده است. 

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در تاریخ 28 شهریور ماه سال 1400 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد.