زندگینامه حشمت الله فلاحت پیشه

خلاصه مطلب:

حشمت الله فلاحت پیشه استاد دانشگاه، روزنامه نگار و سیاستمدار است که سابقه عضویت در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون امنیت ملی در کارنامه او به چشم می خورد. 

 

 

توضیحات :

حشمت الله فلاحت پیشه در سال 1350 در خانواده ای کارگر و کشاورز در شهرستان اسلام آباد غرب متولد شده است. او در سال 1368 در رشته علوم سیاسی راهی دانشگاه تهران شد، و تا مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل پرداخت. او تحصیلاتش را در مقطع دکترا در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و توانست مدرکت دکترای ارتباطات دریافت کند. وی به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است. 

 

حشمت الله فلاحت پیشه

 

او در طول سال های تحصیل در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد شاگرد ممتاز دانشگاه بود، و در این مدت به نقد و تحلیل مسائل سیاسی در روزنامه های سراسری می پرداخت. 

حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راهی مجلس شد، و ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فعالیت می کرد. 

فلاحت پیشه در یکی از جلسات شورای اداری شهرستان دالاهو، به همراه تعدادی از مسئولان محلی و استانی با هدف رسیدگی  به مشکلات مردم راهی ریجاب شد، که در مسیر به کمین برخوردند و خودروی حامل آن ها توسط چهار ضارب به رگبار بسته شد. در آن حادثه فلاحت پیش آسیب ندید، اما فرماندار شهرستان دالاهو و مدیر شیلات کرمانشاه به شدت زخمی شدند، و رئیس دامپزشکی منطقه و راننده جان باختند.

مقالات