حبیب الله بیطرف

خلاصه مطلب:

حبیب الله بیطرف در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی به عنوان وزیر نیرو در کابینه حضور داشت، او همچنین مسئولیت هایی همچون عضویت در شورای عالی مناطق آزاد، شورای عالی اشتغال را در پیشینه خود ثبت کرده است. 

 

توضیحات :

حبیب الله بیطرف در شهریور ماه سال 1335 در شهرستان یزد متولد شده است. او در سال 1353 در رشته راه و ساختمان راهی دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در دوران دانشجویی از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. او پس از پایان تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد در همان رشته و دانشگاه از اعضای سازمان مهندسی ساختمان استان تهران شده است.

او در دوران دانشجویی از فعالین حرکت های سیاسی دانشجویی محسوب می شد، عضو اولین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود، همچنین یکی از اعضای شورای رهبری شش نفره دانشجویان مسلمان پیرو خطر امام به شمار می رفت که در تاریخ 13 آبان سال 1358 راهبری جریان گروگان گیری در سفارت آمریکا را برعهده داشتند. 

او فعالیت های اجرایی اش را  از سال 1358 با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی آغاز نمود. در طول سال های دفاع مقدس بیطرف به صورت داوطلبانه راهی جبهه ها شده و در جزیره مجنون از ناحیه گوش و صورت مجروح شده است.

بیطرف از آذرماه سال 1359 به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد، و از مهر ماه سال 1365 تا اواخر سال 1368 استاندار یزد بود. او از اردیبهشت ماه سال 1369 تا اواخر سال 1373 نیز معاونت وزیر نیرو در امور سازندگی و آموزش در وزارت نیرو در زمان وزارت بیژن زنگنه را برعهده داشت. وی در دولت سیدمحمد خاتمی از شهریور ماه سال 1376 به عنوان وزیر نیرو توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

حبیب الله بیطرف به عنوان عضو هیات علمی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی مسئولیت اجرای طرح نیروگاه های آبی کارون 3 و کارون 4، را برعهده داشته است. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  •  عضويت در شورای عالی مناطق آزاد
  • عضویت در شورای عالی اشتغال
  • عضویت در كميسيون های دولت و شورای آب و كشاورزی

مقالات