زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری

خلاصه مطلب:

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری از اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز است که در دولت سیدمحمد خاتمی عهده دار مسئولیت وزارت کشور بود، و همچنین سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد.

توضیحات :

سیدعبدالواحد موسوی لاری در سال 1333 در جنوب استان کرمان و در شهر مٌهر در خانواده ای مذهبی متولد شد. پدر او سیداحمد نام داشت که از روحانیون بود. او نیز تحصیل علوم دینی را در پیش گرفت و دارای تحصیلات حوزوی است، و در حوزه علمیه قم به تدریس می پردازد. 

وی از اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز بوده و در فاصله سال های 1359 تا 1363 در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم لار بود، پس از آن در سال های 1363 تا 1366 در سومین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران حاضر شد، و در همان دوران بود که به عنوان معاون سیدمحمد خاتمی در امور حقوقی و مجلس فعالیت می کرد، پیش از آن در دوران وزارت سیدمحمد خاتمی، به عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بود، در فاصله سال های 1377 تا 1384 وزیر کشور بود، وی بعد از استیضاح عبدالله نوری توسط مجلس مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفت و پس از آن در دولت هشتم نیز ابقا شد. 

موسوی لاری همچنین در شورای سردبیری روزنامه سلام عضویت دارد، و مشاور و رئیس کتابخانه ملی نیز بوده است. 

 

 

 

مقالات