ازآنجایی‌که وزن مقاطع فولادی زیاد است، هزینه حمل‌ونقل بالایی خواهند داشت پس اگر امکان خرید از کارخانه‌های نزدیک به محل پروژه‌تان وجود داشته باشد، حتماً از آن‌ها میلگردتان را بخرید. به‌این‌ترتیب هزینه تمام‌شده برایتان مناسب‌تر خواهد بود. کارخانه‌های میلگرد بافق و میلگرد ابرکوه از تولیدکنندگان تخصصی میلگرد در کشور هستند که در نزدیکی شهر یزد واقع شده‌اند. کارخانه فولاد بافق در جنوب شرقی شهر یزد و فولاد ابرکوه در جنوب غربی همین شهر قرار گرفته‌اند.

دیروز صبح وقتی پشت میزم نشسته بودم تلفنم زنگ خورد. تصور کنید چه احساس خوبی خواهید داشت وقتی یکی از دوست‌های قدیمی بعد مدت‌ها با شما تماس بگیرد. بعد از حال و احوالپرسی معمول گفت که پروژه‌ای را در شهر یزد به عهده گرفته و دنبال خرید میلگرد برای این پروژه است.

از صحبت‌هایش متوجه شدم که پروژه مهمی در پیش دارد که هم کیفیت سازه نهایی برای کارفرما مهم بود، هم نمی‌توانست از مدیریت هزینه‌های پروژه چشم‌پوشی کند. از من خواست تا برای انتخاب بهترین میلگرد بازار کمکش کنم. من هم سعی کردم مهم‌ترین نکاتی که به ذهنم می‌رسید را به او گوشزد کنم. اگر شما هم علاقه‌مندید بدانید که برای انجام یک پروژه ساختمانی در یزد خرید چه میلگردی برایتان بهتر خواهد بود در ادامه با ما همراه باشید.

 

004

 

1. بهتر است از کارخانه‌های میلگرد شهر یزد خرید کنید

ازآنجایی‌که وزن مقاطع فولادی زیاد است، هزینه حمل‌ونقل بالایی خواهند داشت پس اگر امکان خرید از کارخانه‌های نزدیک به محل پروژه‌تان وجود داشته باشد، حتماً از آن‌ها میلگردتان را بخرید. به‌این‌ترتیب هزینه تمام‌شده برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

کارخانه‌های میلگرد بافق و میلگرد ابرکوه از تولیدکنندگان تخصصی میلگرد در کشور هستند که در نزدیکی شهر یزد واقع شده‌اند. کارخانه فولاد بافق در جنوب شرقی شهر یزد و فولاد ابرکوه در جنوب غربی همین شهر قرار گرفته‌اند.

این دو کارخانه به معدن‌های بزرگ کشور مثل چادرملو نزدیک بوده و به همین دلیل مواد اولیه را به‌راحتی در اختیار خواهند داشت. از طرف دیگر نزدیکی کارخانه‌های بافق و ابرکوه به جاده‌های ترانزیت شمال به جنوب و شرق به غرب و خطوط ریلی کشور کار حمل‌ونقل را برای مشتریانشان آسان‌تر کرده است.

با این توضیحات کار برای انتخاب بهترین میلگرد بازار برای دوست من بسیار راحت شد. انتخاب او از ده‌ها کارخانه میلگرد موجود در کشور به دو کارخانه رسید. اما حالا سؤال اینجا بود میلگرد بافق یا ابرکوه؟

 

2. سایزبندی میلگرد بافق و ابرکوه را بررسی کنید

برای اینکه بتوانم در این خصوص بهتر راهنمایی‌اش کنم سری به سایت‌های فولاد بافق و ابرکوه زدم. در نگاه اول متوجه شدم هر دو این کارخانه‌ها میلگرد آجدار A3 تولید می‌کنند اما در سایزهای متفاوت.

میلگرد بافق سایزبندی کاملی داشته و از سایز 8 تا 32 میلی‌متر را در سبد محصولات خود دارد. این در حالی است که میلگرد ابرکوه امکان تولید میلگرد 8 رو ندارد و بازه سایزبندی میلگردهای این کارخانه از سایز 10 تا 32 است.

البته با یک پرس‌وجو متوجه جزئیات بیشتری هم شدم. میلگرد بافق در بیشتر مواقع همه‌ی سایزهای اعلامی خود را موجود دارد و شما در این زمینه محدودیتی برای سفارش کالا نخواهید داشت اما میلگرد ابرکوه همیشه همه سایزها رو تولید نمی‌کند و حتماً باید قبل از خرید استعلام موجودی کارخانه ابرکوه را بگیرید.

 

3. بررسی تاریخ تحویل میلگردهای بافق و ابرکوه را فراموش نکنید

تحویل کارخانه بافق فوری بوده و نهایتاً شما تنها 2 روز کاری برای جذب ماشین انتقال معطل خواهید شد. اما اگر انتخاب شما میلگرد ابرکوه است نباید عجله کنید چون احتمالاً باید برای تحویل محصول صبر کنید.

 

4. وزن میلگرد ابرکوه بیشتر است یا میلگرد بافق یزد؟

یکی از مهم‌ترین نکات در مقایسه برندهای مختلف میلگرد، مقایسه مقادیر وزنی آن‌هاست. وزن میلگرد می‌تواند معیاری برای ارزیابی کیفیت محصولات این دو کارخانه باشد. قیمت آهن هم بر اساس وزن آن اعلام می‌شود. شما می‌توانید در سایت https://www.asroon.ir  قیمت آهن‌آلات را مشاهده و هر مقطع فولادی با هر برند و سایزی را که خواستید خریداری نمایید.

ازنظر وزنی میلگرد این دو برند بسیار شبیه به هم و هر دو نزدیک به حد بالای جدول اشتال هستند. در جدول زیر وزن میلگرد ابرکوه و وزن میلگرد بافق با مقادیر وزنی جدول اشتال مقایسه شده‌اند:

 

92

 

جدول 1 : مقایسه وزن میلگرد بافق و ابرکوه با مقادیر جدول اشتال و میلگرد اصفهان

 

به‌طور مثال می‌توانیم نگاهی به یکی از سایزهای پرکاربرد در این جدول بزنیم. همان‌طور که می‌بینید وزن میلگرد سایز 14 ابرکوه 14.5 کیلوگرم و وزن میلگرد بافق همین سایز 14.52 کیلوگرم است که خیلی نزدیک به مقدار 14.6 کیلوگرم جدول اشتال هستند.

 

5. قیمت میلگرد بافق ارزان‌تر است یا میلگرد ابرکوه؟

اگر شما خریدار میلگرد بافق یا ابرکوه باشید حتماً قیمت آن‌هم برایتان مهم خواهد بود. میلگرد بافق جزو محصولات گران‌قیمت بازار محسوب می‌شود که البته قیمت آن با توجه به کیفیتش کاملاً توجیه‌پذیر است. فولاد بافق در تولیدات خط‌ نورد از شمش‌های مرغوب با درصد آلیاژ بالا استفاده می‌کند. همچنین با نظارت بر فرآیند تولید، موفق به اخذ استاندارد ملی ایران ISIR3132 شده و با تولیدکنندگان بین‌المللی در رقابت است. برای مشاهده قیمت روز میلگرد بافق روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/فولاد-بافق-یزد-/8/view/

 

اما قیمت میلگرد ابرکوه نسبت به بافق و حتی بسیاری از برندهای دیگر بازار مناسب‌تر بوده و درصورتی‌که پایین بودن هزینه تمام‌شده برای شما مهم باشد می‌توانید این میلگرد را خریداری کنید.

البته به خاطر داشته باشید که برای تمامی برندهای موجود در بازار میلگردهای سایز 8، 10 و 12 جزو میلگردهای ریز بار محسوب شده و قیمت آن‌ها از هر برندی که باشند در بازار نسبت به درشت بارها شامل مقداری هزینه اضافی به نام بالابود است. اما در مورد میلگرد بافق و ابرکوه علاوه بر سایزهای 8، 10 و 12، قیمت هر کیلوگرم میلگرد 14 و 16 هم نسبت به سایزهای بالاتر، یک مقدار بیشتر است.

شما می‌توانید قیمت میلگرد ابرکوه را در لینک زیر ببینید:

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/ابرکوه-یزد/27/view/

                                                                          

وزن میلگرد ابرکوه یزد از سنگین‌ترین میلگردهای موجود در بازار است که قیمت نسبتاً پایین آن موجب شده محبوبیت زیادی به دست آورد. برای مقایسه قیمت میلگرد ابرکوه و بافق می‌توانید به سایت آسرون رفته و قیمت روز این دو کارخانه را با هم مقایسه کنید و همان لحظه هم ثبت سفارش خود را انجام دهید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.