پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حمید داودآبادی در اینستاگرام نوشت:

تحریف تاریخ در صدا و سیما

در این برنامه ادعا شد "ژِرارد ژان فابیَن باتااوش" (Gerard Jean Fabian Bataouche) کمک خلبان ایرفرانس، محافظ امام خمینی بوده است!

به گزارش جماران، حمید داودآبادی در مطلبی با عنوان «تحریف تاریخ در صدا و سیما» در اینستاگرام نوشت:

عصر شنبه 11 اسفند 1397، شبکه 3 سیما، اقدام به پخش برنامه ای مستند با عنوان "روزهای سرنوشت" کرد.

این برنامه به بازگشت حضرت امام خمینی از تبعید در 12 بهمن 1357 اختصاص داشت.

متاسفانه محققین، تهیه کننده (معصومه فرد شاهین)، نویسنده و کارگردان (جمشید بیات ترک) و حتی ناظرین محتوایی (محسن غنی یاری، جواد منصوری و قاسم تبریزی) این برنامه، دروغ و تحریفی بزرگ را تایید کرده، سندیت بخشیده و بر تاریخ تحمیل کردند!

در این برنامه ادعا شد "ژِرارد ژان فابیَن باتااوش" (Gerard Jean Fabian Bataouche) کمک خلبان ایرفرانس، محافظ امام خمینی بوده است!

چگونه است که یک کمک خلبان فرانسوی می تواند نقش محافظ مسافر هواپیما را هم ایفا کند؟! سال 1388 سایت "مرکز اسناد انقلاب اتسلامی" اقدام به انتشار مصاحبه ای با "ژرارد باتااوش" به عنوان کمک خلبانی که هنگام پیاده شدن امام از هواپیما، دست وی را گرفته است، کرد.

اینکه چرا جایی مثل مرکز اسناد انقلاب که باید محلی برای ارائه اسنادی معتبر درباره انقلاب اسلامی باشد، اقدام به چنین کاری نسنجیده کرده است، جای بحث دارد؛ ولی کافی بود محققین این برنامه فقط کمی به خود زحمت می دادند و در اینترنت نام وی را جستجو می کردند تا متوجه شوند:

دهه فجر سال 1375 آقای "رسول صدر عاملی" برنامه ای مستند با عنوان "پرواز قرن" ساخت که راوی آن مرحوم "داوود رشیدی" بود که تا فرانسه هم به دنبال کمک خلبان رفت ولی متوجه شد کمک خلبانی که دست امام را گرفت و از هواپیما پایین آورد، سالها قبل از آن فوت کرده است.

در کل، باتااوش الجزایری الاصل ساکن فرانسه، یک خبرنگار بوده که در نوفل لوشاتو حضوری مشکوک داشته و با هواپیمای حامل امام به ایران می آید و سالها در ایران به کار تجارت و ... مشغول بوده است.

Untitled-1

وی سالهای آخر عمرش، خود را کمک خلبان ایرفرانس جا زد و برای سخنرانی به مجالس مختلف رفت و زندگی ای مظلومانه از خود ارائه داد.

بنده به عنوان کسی که دو جلسه با او نشست و بحث و گفتگو داشتم، سال 88 در مقاله ای مفصل با عنوان "کلاهبرداری فرانسوی" به شرح کامل زندگی و کلاهبرداری او به عنوان "جاسوس سوخته" که به دنبال سواستفاده بود، پرداختم و اسناد و مدارک مختلفی منتشر کردم که اگر جستجو کنید خواهید یافت.

ژرارد متولد 10 مه 1943 (19 اردیبهشت 1322) که به "رضا باتااوش" معروف بود، به خاطر ازدواج با [یک خانم ایرانی] نام خود را به "رضا آهی" تغییر داده بود، 12 بهمن 1394 در تهران فوت کرد و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

متاسفاته رسانه های مغرض و ضدانقلاب از باتااوش به عنوان فردی جاسوس که مسئولیت حفاظت از امام را بر عهده داشته، یاد می کنند! روزنامه فیگارو چاپ فرانسه روز دوشنبه دوم فوریه سال ۲۰۰۹ در شماره ۲۰۰۶۵ در این باره نوشت:

"تصویری که سی سال پیش در جراید دنیا به چاپ رسید آیت‌الله خمینی را دست در دست مهمان‌دار فرانسوی آبی‌پوشی نشان می‌داد که در حقیقت یک مأمور سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه بود که مأموریت داشت اطلاعاتی در باره آیت‌اللهی که پس از پانزده سال زندگی در تبعید می‌رفت تا هیجانات توده‌‌های [ایرانی] را شعله‌ور سازد جمع‌‌آوری کند."

این که چرا تا امروز "موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)" دربرابر این تحریف و دروغ موضع نگرفته است، جای بسی تعجب و سوال دارد.

حمید داودآبادی
اسفند 1397

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.