مجری تلویزیون مرزهای شطرنج را جابجا کرد!

مجری , گزارشگر برنامه دهکده آسیایی مرزهای گزارش شطرنج را جابجا کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دور نهم و پایانی رقابت های شطرنج تیمی بازی های آسیایی هانگژو در حال پیگیری است و ملی پوشان ایران در رقابت با کره جنوبی به دنبال پیروزی و کسب مدال طلا هستند.

بخش هایی از این رقابت ها از شبکه ورزش در حال پخش است و رسول مجیدی مجری فوتبالی این برنامه به گزارش مشغول است. مشخص نیست مجریان در شرایطی که هیچ گونه اطلاعاتی درباره این رشته ندارند چه اجباری برای گزارش این رشته دارند. او بازی با کره جنوبی را فینال بخش تیمی دانست در حالی که رقابت ها به روش سوئیسی برگزار می شود و اصلا حذفی نیست که بخواهد فینال داشته باشد.

گزارشگر برنامه حتی فرق ریتینگ با رنکینگ بازیکنان را نمی دانست. او معتقد بود بازیکن میز 2 کره جنوبی با رنک 1902 بهترین بازیکن کره ای هاست و بالاترین رنک را دارد، در حالی که او با ریتینگ 1902 ضعیف ترین بازیکن این تیم و یک بازیکن نیمه حرفه ای است. او در ادامه عنوان کرد پرهام مقصودلو رنکینگ 2707 جهان را در اختیار دارد و اصلا هم فکر نکرد یک بازیکن در رده 2707 جهان چگونه می تواند سوپراستاد بزرگ باشد!

اما اوج گزارش به جایی بر می گشت که پرهام مقصودلو از پای میز بلند شد. در این لحظه گزارشگر گفت پرهام کاپیتان تیم ماست و می تواند برود به سایر بازیکنان تیم مشورت بدهد!!! یعنی تصور کنید وسط مسابقه تیمی یک بازیکن برود به هم تیمی اش کمک کند! چیزی که در پارک ها هم قفل است!

مجیدی پیش از این رقابت های انفرادی را هم گزارش کرده بود. او در وصف بازیکن چینی وی یی که موفق به کسب مدال طلای انفرادی شد گفت او یکی از برترین بازیکنانی است که به امتیاز 27 هزار رسیده است که منظورش همان ریتینگ 2700 بود!

در حین گزارش مجیدی و رضایی (دیگر مجری برنامه) توامان اصرار داشتند که حریف وی یی باید سرباز را بزند و اصرار داشتند که این حرکت انجام خواهد شد و زمانی که انجام نشد هم از انجام ندادن این حرکت ساده ابراز تعجب کردند. در حالی که پیاده آچمز بود و اصلا امکان تکان دادن آن وجود نداشت (حرکت غیرقانونی).

 

دیدگاه تان را بنویسید