جی پلاس؛ کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو|

پایان طلایی ورزش ایران در توکیو با درخشش گنج زاده/ سجاد تاریخی شد

سجاد گنج زاده در فینال بازی های المپیک 2020 به مصاف حریف عربستانی رفت و با نتیجه 4 بر یک به سود نماینده عربستان و ضربه شدید او به ملی پوش کشورمان او اخراج و گنج زاده قهرمان شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مونا کلهران مقدم؛ سجاد گنج زاده، کاراته کای کشورمان در گروه B مثبت ۷۵ کیلوگرم کومیته مردان به  مدال طلا رسید و توانست تعداد رشته های مدال آور ایران در تاریخ المپیک را افزایش بدهد. از سوی دیگر رشته کاراته برای اولین بار در بازی های المپیک حضور داشت و سجاد گنج زاده توانست به اولین مدال تاریخ کاراته در المپیک دست پیدا کند.

تیراندازی، کاراته، کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی رشته هایی هستند که در تاریخ المپیک برای ایران مدال گرفتند.

(پایان کار ایران در المپیک با 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز! +اسامی مدال آوران)

او در اولین مصاف ایوان کوسیچ از کرواسی رفت و این دیدار با نتیجه 3 بر 1 به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید. کاراته کای کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف تارگ حامدی از عربستان رفت و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. سجاد گنج زاده در سومین دیدار خود به مصاف برایان ایر از آمریکا رفت و این دیدار با نتیجه 6 بر صفر به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید. کاراته کای کشورمان در چهارمین دیدار خود به مصاف دانیل گایسینسکی از کانادا رفت و این دیدار با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. گنج زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف آکتاش حریف ترکیه ای رفت و با نتیجه دو بر دو به علت امتیاز سنشوی ملی پوش کشورمان با برتری او به پایان رسید.

سجاد گنج زاده در فینال این رقابت های به جدال با حریف عربستانی پرداخت و این دیدار با نتیجه 4 بر 1 با مصدومیت شدید ملی پوش کشورمان به پایان رسید و به علت ضربه شدید، حریف عربستانی اخراج شد و گنج زاده قهرمان المپیک 2020 شد. گنج زاده که به علت ضربه شدید حریف عربستانی در نیمه این رقابت روی تاتامی افتاده بود با کمک کادر درمان با برانکارد از زمین خارج شد و هم اکنون حال عمومی‌اش خوب است و به هوش آمده است.

تصاویری از مراسم اهدای مدال طلای سجاد گنج زاده؛

لحظه اهدای مدال طلای سجاد گنج زاده در المپیک 2020

لحظه اهدای مدال طلای سجاد گنج زاده در المپیک 2020

لحظه اهدای مدال طلای سجاد گنج زاده در المپیک 2020

ویدیوهایی از رقابت های این ملی پوش را در ادامه مشاهده می کنید؛

سجاد گنج زاده کاراته المپیک 2020

سجاد گنج زاد کاراته المپیک 2020

سجاد گنج زاده کاراته المپیک 2020

سجاد گنج زاده کاراته المپیک 2020

سجاد گنج زاده کاراته المپیک 2020

 

حذف حمیده عباسعلی همراه با مصدومیت

حمیده عباسعلی در دیدار نخست خود مقابل رقیب الجزایری با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید. عباسعلی در دومین دیدار خود مقابل رقیب سوئیسی با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. کاراته کای کشورمان در سومین دیدار خود به رقابت با فریال عبدالعزیز، حریف مصری پرداخت و در دیداری جذاب و سخت با نتیجه 9 بر 7 به برتری رسید.حمیده عباسعلی در چهارمین دیدار خود مقابل  گونگ لی از چین با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد. وی در این رقابت از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد.

عباسعلی در پایان این رقابت ها با دو برد و دو شکست از صعود به نیمه نهایی بازماند.


 

حمیده عباسعلی کاراته المپیک 2020

حمیده عباسعلی کاراته المپیک 2020

حمیده عباسعلی کاراته المپیک 2020

در دیدار دیگر این رقابت ها پس از مصدومیت کاراته کا ایتالیایی در دیدار با نماینده ترکیه، به علت اینکه روی تاتامی خون ریخته شده بود، بخشی از تاتامی که خون ریخته شده بود، تعویض شد.

تعویض تاتامی به علت ریخته شدن خون 

دیدگاه تان را بنویسید