علائم اولیه هشداردهنده نارسایی قلبی

متخصصان استدلال کرده‌اند که نارسایی قلبی عارضه‌ایی است که می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، با این حال می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری یا آن را درمان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب به اندازه‌ای ضعیف شود که قادر به گردش مناسب و کافی خون در بدن فرد نباشد، به همین دلیل به مشکلات زیادی برای او منجر می‌شود. محققان علت اصلی نارسایی قلبی را به بیماری قلبی نسبت داده‌اند، با این حال فشار خون بالا و دیابت نیز می‌تواند باعث ضعیف شدن قلب شود.

بهداشت نیوز نوشت؛ در موارد بسیار نادرتر، بیماری‌های مربوط به عضله قلب یا التهاب عضله ناشی از یک ویروس می‌تواند ابتلاء به نارسایی قلبی را برای افراد در پی داشته باشد. از دیگر مواردی که می‌تواند به این عارضه در افراد منجر شود می‌توان به وقفه تنفسی هنگام خواب، ابتلاء به سرطان و سبک زندگی ناسالم اشاره کرد.

گروهی از متخصصان قلب بریتانیایی در لندن پس از انجام تحقیقات متعدد ادعا کرده‌اند که چنان‌چه افراد در طول عمر خود یک رژیم غذایی سالم اتخاذ کنند، به درمان دیابت خود بپردازند، از کشیدن مواد مخدر خودداری کنند و مصرف نوشیدنی‌های مضر را کاهش دهند، می‌توانند امکان ابتلاء به نارسایی قلبی را در خود به حداقل برسانند.

درواقع این افراد در مطالعات خود بیش از هر مورد دیگری، رابطه بین نارسایی قلبی و دیابت را مورد تمرکز قرار دادند و تلاش کردند روش‌های مطمئنی برای درمان این عارضه در همان مراحل اولیه ابتلای افراد به خود بیابند. در این رابطه، کشف علائم اولیه نارسایی قلبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که محققان با انجام مطالعات بیشتر متوجه شدند افراد مبتلا به این عارضه در مراحل ابتدایی ابتلاء تورم مچ پا، تنگی نفس، درد سینه، خستگی در حین انجام فعالیت‌های جسمی و ضربان سریع یا نامنظم قلب را تجربه می‌کنند.

از دیگر علائم ابتلاء به نارسایی قلبی که ممکن است از دید افراد نامرتبط با این بیماری تلقی شود می‌توان به سرفه مداوم، بزرگ شدن شکم، افزایش ناگهانی وزن و کاهش اشتها اشاره کرد.

متخصصان برای درمان نارسایی قلبی در افراد رژیم‌هایی غذایی ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند، ضمن این‌که داروهای مخصوص بیماری را برای آن‌ها تجویز می‌کنند. در موارد نادر ابتلای شدید، گاهی لازم است فرد جراحی قلب انجام دهد و باقی عمر خود را با سبک زندگی سالم سپری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید