طرز تهیه باقلوای پسته

در این گزارش طرز تهیه باقلوای پسته را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باقلوای پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوای پسته در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم باقلوای پسته

شکر ۱ پیمانه

آب ۱ پیمانه

هل ۴ عدد

آب لیمو ترش ۱ قاشق‌ غذاخوری

گلاب ۲ قاشق‌ غذاخوری

زعفران‌ دم کرده ۱ قاشق‌ غذاخوری

خمیر باقلوا ۳۵۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

پسته ۵۰ گرم

طرز تهیه باقلوای پسته

مرحله اول

برای تهیه باقلوای پسته خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه برای درست کردن شهد باقلوا، شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب را به قابلمه اضافه می کنیم و دانه های هل را از هم باز کرده و به همراه آب لیمو ترش به قابلمه می افزاییم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته تا بجوشد و کمی غلیظ شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله گلاب و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شهد کاملا خنک شود. حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه ظرف را با مقداری کره چرب کرده و یک لایه خمیر روی سطح کار قرار می دهیم. حالا روی خمیر را با کره آب شده رومال کرده و یک لایه خمیر دیگر روی آن قرار می دهیم، سپس نصف خمیر را با پودر پسته می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پسته را به صورت ریز خرد کرده و به صورت پخش روی پودر پسته می ریزیم، سپس یک سیخ چوبی ابتدای خمیر گذاشته و به وسیله آن خمیر را رول می کنیم. حالا خمیر را از دو طرف کمی فشار می دهیم تا جمع شود.

مرحله ششم

در ادامه خمیرها را به همین شکل درست کرده و به صورت مرتب درون ظرف کنار هم می چینیم، سپس روی خمیرها را با مقداری کره رومال می کنیم. حالا خمیرها را به اندازه های دلخواه برش زده و ظرف را درون فر می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم باقلواها به مدت حداقل ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و برشته شوند. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و شهد خنک شده را به صورت پخش روی باقلواهای داغ می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا روی باقلواها را با مقداری پودر پسته تزیین می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز درون یخچال استراحت کنند تا شهد به خورد آنها برود. پس از گذشت این زمان باقلواها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید