گزارش جی پلاس؛

چرا نام 5 ورزشکار ایرانی در "گینس" ثبت شد؟ / سایت گینس: "مهرزاد" بلندقدترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک است

ثبت نام پنج ورزشکار ایرانی در سایت گینس به چه علت بود؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ سایت رکورد گینس بعد از بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو به رکوردشکنی ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی اشاره کرده است.

 

این سایت به صورت رایگان و دیجیتال به شرح تمام رکوردهای جهانی٬ بازی‌های المپیک و پارالمپیک برزیل پرداخته است که در میان آنها نام ۵ ورزشکار پارالمپیکی و یک ورزشکار المپیکی ایران هم دیده می شود و این رکوردها در کتاب رکوردها ۲۰۱۷ گینس ثبت خواهد شد.

 

نام ورزشکاران زیادی از سراسر جهان در این سایت "رکوردداران گینس" ثبت شده است. ورزشکار بانوی کوبایی یکی از آن هاست که در پارالمپیک ریو توانست رکورد 100 متر را به نام خود تغییر دهد و به عنوان سریعترین زن پارالمپیک ریو لقب گیرد. همچنین ورزشکار مرد پرش از حلقه انگلیسی (Wheelz Fotheringham) نیز در این مسابقات رکورد شکنی کرده است.

اما در میان این ورزشکاران نامدار جهان نام ورزشکاران ایرانی هم دیده می شود:

مرتضی مهرزاد: قد بلندترین پارالمپیکی

مرتضی مهرزاد

 

مرتضی مهرزاد نه تنها بلندقدترین ورزشکار ایرانی است که در بازی های پارالمپیک شرکت کرده بلکه به عنوان بلندقدترین ورزشکار تاریخ این رقابت ها نیز شناخته شد. این سایت در مورد این والیبالیست ایرانی نوشته است« مرتضی مهرزاد با داشتن قدرت ۲ متر و ۴۶ سانتی متر بلندقدترین ورزشکار پارالمپیکی است که تاکنون در این بازی ها حضور یافته است. او تنها 5 سانتی متر از بلندقدترین مرد جهان یعنی Sultan Kösen  کوتاه تر است. ارتفاع قد مرتضی به دلیل وجود یک بیماری است که به سبب آن هورمون رشد بیش از حد ترشح شده است.

 

** مجید فرزین و سیامند رحمان رکوردداران وزنه برداری

پارالمپیک

این سایت در توضیح وزنه برداران پارالمپیکی ایرانی نوشته است: "مجید فرزین وزنه بردار کمتر از 80 کیلوگرم ایرانی با بالا بردن وزنه ۲۴۰ کیلوگرم در ۱۲ سپتامبر 2016، توانست رکورد قبلی خود که ۲۳۶ و نیم کیلوگرم در مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری امارات بود را ارتقا دهد. دو روز بعد از فرزین، هموطن او، سیامند رحمان که به "قویترین پارالمپیکی جهان" معروف است، در وزن وزن بالای ۱۰۷ کیلوگرم توانست وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را بالا ببرد."

به گزارش جی پلاس؛ در این سایت علاوه بر نام این سه ورزشکار پارالمپیکی نام حامد امیری پرتابگر وزنه که موفق به کسب مدال نقره و محمد خالوندی پرتابگر نیزه هم که در این رقابت ها دو بار رکورد پرتاب نیزه را به نام خود جابه جا کرد و توانست مدال طلا را برگردن آویزد نیز آمده است.

محمد خالوندی

همچنین نام کیانوش رستمی هم به عنوان وزنه بردار المپیکی در وزن 85 کیلوگرم نیز در این سایت آمده است. اوتوانست در المپیک ریو وزنه 396 کیلوگرم را بالای سر ببرد و این رکورد را به نام خود ثبت کند.

کیانوش رستمی

 

پارالمپیک

پارالمپیک

 

پارالمپیک

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید