جدیدترین پیش بینی هواشناسی در سال 1403/ این استان‌ها امروز (3 فروردین) منتظر باران باشند

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، جمعه سوم فروردین با گذر موج از روی کشور در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و غرب کشور ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان های قزوین، البرز و تهران، غرب کرمان و جنوب استان های یزد و اصفهان رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: (سوم فروردین) با گذر موج از روی کشور در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فریبا گودرزی گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، جمعه سوم فروردین با گذر موج از روی کشور در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و غرب کشور ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان های قزوین، البرز و تهران، غرب کرمان و جنوب استان های یزد و اصفهان رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه چهارم فروردین در شمال غرب، غرب ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور را در بر می گیرد که این سامانه بارشی دوشنبه تقویت می شود و غیر از نوار شرقی کشور در سایر مناطق کشور نیز بارندگی پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی سردترین منطقه در کشور را دیزین بالا با ۱۰- و دیزین پایین ۷- درجه و گرمترین منطقه را هامون در استان سیستان و بلوچستان با ۳۸+ اعلام کرد و افزود: شهرکرد، دشت نمدان و امین آباد فیروزکوه با ۵- درجه و شهرستانک با ۴- درجه در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین سردترین مرکز استان، شهرکرد با ۵ درجه زیر صفر و بندر عباس با ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان گزارش شده است.

 

تداوم هوای سرد در نوروزِ مازندران/ مسافران احتیاط کنند

بق گزارش‌های دریافتی از هواشناسی مازندران، تا روز یکشنبه هفته آینده هوای استان نیمه ابری و با بارش باران پیش بینی می شود.

آسمان مازندران تا یکشنبه هفته آینده در مناطق پایین دست و جلگه ای نیمه ابری و گاهی ابری پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه دیشب شاهد بارندگی در سطح استان بودیم، گفت: از سرلیماک رامسر ۱۸ میلی متر، گالش محله رامسر ۱۰ میلی متر، سفیداب و سنگ پشته هفت میلی متر و ساری مرکز استان هم ۱.۴ و قائم شهر ۱.۴بارندگی گزارش شد.

مرتضی فرجی افزود: پنجشنبه دوم فروردین ماه از شدت ناپایداری ها کاسته شده و تا یکشنبه هفته آینده در مناطق پایین دست و جلگه ای آسمان استان نیمه ابری و گاهی ابری پیش بینی می شود و روند افزایش تدریجی دما را هم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: فقط گذر جمعه شب و شنبه در ارتفاعات استان شرایط برای بارشهای خفیف و پراکنده فراهم است.  

کارشناس هواشناسی افزود: بامداد دوشنبه همراه با افزایش ابرناکی ابتدا در ارتفاعات استان بارشها شروع شده و به مناطق ساحلی و جلگه ای هم کشیده خواهد شد.

فرجی ادامه داد: این سامانه صبح سه شنبه از استان خارج می شود.

 

۲ سامانه بارشی در راه خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: ۲ سامانه بارشی از اوایل وقت جمعه تا روز سه شنبه در استان فعال می‌شوند و بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق را به دنبال دارند.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز پنجشنبه جو آرام و پایداری بر سطح استان حاکم است بنابراین برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از جمعه از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل روز شنبه در بیشتر نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: شنبه جو استان پایدار خواهد بود و دوباره از اوایل روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمال شرقی، شمالی، جنوب شرقی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روند دما جمعه کاهشی و شنبه افزایشی، سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت، شمال خلیج فارس نیز در زمان فعالیت هر ۲ سامانه بارشی مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۷ و حداقل ۱۴.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی از از اوایل وقت جمعه تا شنبه هفته آینده در بیشتر نقاط استان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر تا روز چهارشنبه در روستای للر اندیکا با ۲۰۹.۹ میلیمتر ثبت شده است.

 

هوای قم در روزهای پیش رو کمی ابری با بارش پراکنده پیش بینی می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: هوای این استان در روزهای پیش رو صاف ، کمی ابری همراه با بارش های پراکنده باران در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

سعید اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه آسمان صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جمعه آسمان صاف، به‌ تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد در اوایل شب بارش پراکنده و از اواخر وقت کاهش ابر رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده، آسمان صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و از اواخر وقت کاهش ابر انتظار می‌رود.

اسماعیلی افزود: در روز یک‌شنبه آسمان قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد، از بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه آسمان قسمتی ابری به‌ تدریج همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق، در برخی ساعات وزش باد شدید و در شب کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی ابراز داشت: روند کلی دما تا روز یک‌شنبه افزایشی و روز دوشنبه کاهشی خواهد بود.

 

بیشترین میزان بارندگی خراسان جنوبی در بیرجند ثبت شد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی‌های استان با ۱۰ میلیمتر در بیرجند به ثبت رسید.

فاطمه زارعی افزود: همچنین در این مدت در شهرستان خوسف چهار میلیمتر، زیرکوه و درمیان هر کدام ۲، سربیشه ناچیز، قاینات یک و نهبندان کمتر از یک میلیمتر بارندگی ثبت شد.

وی اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه پیشیابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی در استان پایدار و یکنواخت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: برای (جمعه) آسمان کم و بیش ابری را انتظار داریم و به لحاظ دمایی تا صبح جمعه ادامه روند کاهشی دما نیز قابل پیش بینی است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سردترین نقطه استان با حداقل دمای هفت درجه سیلسیوس مربوط به بیرجند و گرمترین نقطه نیز دهسلم نهبندان با ۳۳ درجه ثبت شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت حداکثر تغییرات دمایی در بیرجند نیز ۲۴ درجه ثبت شده است.

دیدگاه تان را بنویسید