طرز تهیه خورش قیسی با مرغ در 8 مرحله

خورش آلو قیسی از خورش های اصیل ایرانی می باشد که طعم ملس و لذیذی دارد. این خورش که بیشتر در شمال ایران تهیه می شود به عنوان یک غذای مجلسی در میهمانی ها و دورهمی ها برای وعده شام یا نهار قابل سرو است و جایگاهش در لیست غذا با مرغ برای شام یا نهار همیشه محفوظ است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ خورش قیسی یاخورش قیصی از غذاهای محبوب و اصیل ایرانی است که طرز تهیه آسانی دارد و به عنوان یک غذای مقوی برای نهار و شام سرو می‌شود.

خورش آلو قیسی از خورش های اصیل ایرانی می باشد که طعم ملس و لذیذی دارد. این خورش که بیشتر در شمال ایران تهیه می شود به عنوان یک غذای مجلسی در میهمانی ها و دورهمی ها برای وعده شام یا نهار قابل سرو است و جایگاهش در لیست غذا با مرغ برای شام یا نهار همیشه محفوظ است و شما طرز تهیه خورش آلو قیسی را در این بخش  همراه ما، دنبال می کنید.

 

مواد لازم خورش آلو قیسی

 

مواد لازم

مقدار

مرغ

4 تکه

برگه زرد آلو

9 عدد

آلو سیاه

9 عدد

پیاز

2 عدد

شکر

1/2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

4 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

زردچوبه

به میزان لازم

 

خورش آلو قیسی 2

 

طرز تهیه خورش آلو قیسی با مرغ

مرحله اول :

ابتدا مرغ های تمیز شده را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. یک عدد پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید سپس به مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم :

ادویه ها که شامل (نمک٬زردچوبه٬فلفل سیاه) به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. از آب مرغ حدود 1 لیوان کنار بگذارید و مرغ ها را از صافی رد کنید.

مرحله سوم : 

در یک تابه روغن بریزید و مرغ های آبکش شده را سرخ کنید.

مرحله چهارم : 

یک عدد پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک خرد کنید و در روغن داغ سرخ کنید. 

مرحله پنجم : 

آلو قیسی ها و آلو سیاه ها را شسته و آبکش کنید تا آب آن ها کامل جدا شود. سپس به پیاز های در حال سرخ شدن اضافه کرده و تفت دهید و در اوسط تفت دادن شکر را به آن اضافه کنید. میزان شکر و اضافه کردن یا نکردن آن کاملا سلیقه ای است.

مرحله ششم : 

قابلمه مخصوص خورشت را روی حرارت بگذارید و درون آن روغن بریزید سپس رب را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود سپس مرغ را اضافه کنید و با رب تفت دهید. 

مرحله هفتم : 

مخلوط پیاز و آلو ها را به مرغ اضافه کرده و تفت دهید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. آب مرغی که کنار گذاشته بودید را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد.

مرحله هشتم :

زعفران دم کرده را نیز به آب خورش اضافه کنید و بگذارید تا به خورد مواد برود.

 

منبع: نمناک

دیدگاه تان را بنویسید