انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در فارس/ مسمومیت بیش از 70 تن در پی انتشار گازهای سمی

در پی انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، حسین درویشی، مدیرعامل هلال‌احمر استان فارس گفت: ۷۱ نفر تاکنون دچار مسمومیت شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و مصدومیت ۵ نفر خبر داد.

طبق گزارش تسنیم، خلیل عبداللهی اظهار داشت: عصر امروز یکی از مخزن‌های کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد دچار انفجار شد که در این حادثه 5 تن مجروح شدند و توسط نیرو‌های امدادی اورژانس بصورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: خوشبختانه خطر با حضور به موقع نیرو‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی و مدیریت بحران حادثه کنترل و برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در حال حاضرمحور جم-فیروزآباد به علت انفجار در کارخانه کربنات سدیم مسدود و مردم می‌توانند برای تردد از محور فراشبند تردد کنند.

اعزام مصدومان به بیمارستان

رئیس اورژانس فارس  در نشستی مجازی که برای تشریح ابعاد حادثه برگزار شد اظهار داشت :در پی گزارش انفجار در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه متشکل از دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به شهرستان فیروزآباد اعزام شدند.

محمد جواد مرادیان افزود: پس از گزارش حادثه انفجار، ستاد مدیریت عملیات بحران دانشگاه فعال شد و تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه ادامه داد: در همان دقایق نخست وقوع حادثه، 12 دستگاه آمبولانس از شیراز و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبندو کوار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی همچنین از آماده باش شبکه بهداشت و درمان فیروز آباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه خبر داد و افزود: برای بررسی ماده فعال حادثه برای پیشگیری و مراقبت‌ها نی اقداماتی صورت گرفت.

دکتر مرادیان اعلام کرد: تاکنون 45 مصدوم از حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام و در حال مداوا هستند و هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.

 

مسمومیت ۷۱ نفر در پی انفجار و انتشار گازهای سمی در فیروزآباد

حسین درویشی، مدیرعامل هلال‌احمر استان فارس گفت: ۷۱ نفر تاکنون دچار مسمومیت شده‌اند.

در پی انفجار و انتشار گازهای سمی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و ناایمن بودن مسیر جم به فیروزآباد، این جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شد و رانندگان باید از مسیر جم، فراشبند، فیروز آباد استفاده کنند.

به دلیل وجود گازهای سمی تیم‌های ایمنی به منطقه اعزام و در حال بررسی میزان آلایندگی هوا هستند.

 

 پایان عملیات حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد دچار نشتی شد که با حضور سریع و به موقع ضمن انجام عملیات برای متوقف کردن نشت گاز، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام شد.

در همان ابتدای وقوع حادثه آتش‌سوزی مهار شد و محدودیت‌های ترددی که در پی وقوع این حادثه اعمال شده بود در حال حاضر لغو شده است.

این حادثه ۹۴ مصدوم داشت که حال عمومی همه این مصدومان خوب است.

مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه های تنفسی ناشی از گاز نیتروژن آسیب دیدند که این گاز خطری ندارد.

اورژانس آمار مصدومین را ۱۰۱ نفر اعلام کرده است؛ برخی افراد به صورت خود معرف به اورژانس مراجعه کردند./ ایرنا

حجم ویدیو: 873.73K | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید