آموزش تصویری ریپورت کردن در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام صفحاتی را ریپورت کنید می توانید از این مطلب کمک بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، اپلیکیشن Instagram امکان ریپورت کردن یک پروفایل، پست ها و کامنت ها را به کاربران داده است. در این مطلب آموزشی، به نحوه ریپورت کردن در اینستاگرام می‌پردازیم.

اگر کسی در اینستاگرام پست نامناسبی منتشر کند یا کامنت اسپم بگذارد، شما می‌توانید آن را به مدیران این شبکه اجتماعی گزارش دهید تا نسبت به حذف آن اقدام کنند. حتی ریپورت کردن در اینستاگرام بدون داشتن حساب کاربری هم از طریق این فرم امکان‌‌پذیر است.

همچنین شما می‌توانید کامنت‌های هرز یا نامناسب در زیر پست‌های خود را به راحتی حذف کنید. در iOS با کشیدن کامنت به سمت چپ و در اندروید با لمس آن، گزینه مربوط به حذف کردن ظاهر می‌شود.

 

نحوه ریپورت کردن پست در اینستاگرام

برای گزارش دادن یک پست با محتوای نامناسب، روی نماد سه نقطه در بالای سمت راست آن ضربه بزنید. در اندروید، این نماد عمودی و در آی او اس، افقی است. همچنین در استوری های اینستاگرام این سه نقطه را در پایین صفحه خواهید یافت.

سپس از گزینه‌های ظاهر شده، Report را انتخاب کنید.

ریپورت کردن در instagram ۱ ریپورت کردن در instagram ۲

در مرحله بعدی باید دلیل خود را اعلام کنید. نخستین آپشن‌های شما دو مورد «اسپم» و «محتوای نامناسب» هستند.

شاید از شما خواسته شود جزئیات بیشتری را درباره این موضوع ارائه دهید. این می‌تواند شامل مواردی مانند برهنگی، محتوای خشونت آمیز، نفرت پراکنی و چیزهای دیگر باشد.

ریپورت کردن در اینستاگرام ۳ ریپورت کردن در اینستاگرام ۴

در نهایت، اینستاگرام دریافت گزارش شما را تایید می‌کند. اگر صفحه زیر برای‌تان ظاهر نشد، یعنی گزارش با موفقیت ارسال نشده است.

ریپورت کردن در اینستاگرام

ریپورت کردن یک پروفایل در Instagram

برای این کار در اپلیکیشن، به پروفایل کاربر مورد نظر بروید و روی نماد سه نقطه در بالای سمت راست صفحه، ضربه بزنید. اگر از نسخه تحت وب Instagram استفاده می‌کنید، این سه نقطه نزدیکِ نام کاربری و درست کنار دکمه‌های Message و Follow قرار دارد.

ریپورت کردن در instagram ۱ ریپورت کردن در instagram ۲

سپس گزینه Report را در اپ یا Report User را در مرورگر انتخاب کنید. البته اینجا هم باید دلیلی برای کار خود بیاورید. در نهایت پیغام Thank You ظاهر می‌شود که به معنای ارسال گزارش شما است.

 

ریپورت کردن کامنت در اینستاگرام

ابتدا وارد کامنت‌های یک پست بشوید. سپس در آی او اس، کامنت مورد نظر را کمی به سمت چپ بکشید و در اندروید، انگشت خود را روی آن نگه دارید (البته توجه داشته باشید که دوبار ضربه زدن روی کامنت، باعث لایک شد آن می‌شود).

ریپورت کردن در instagram ۱ ریپورت کردن در اینستاگرام ۲

یک آیکون با علامت تعجب در گوشه صفحه ظاهر می‌شود؛ آن را فشار دهید. سپس از گزینه‌های موجود، Report this comment را انتخاب و در ادامه، دلایل خود را اعلام کنید.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید