بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال جاری

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تمامی واحد‌های باقیمانده مسکن مهر امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  بر اساس وعده‌ای که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته اعلام کرد، تا پایان سال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد و متقاضیان این واحد‌ها بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان می‌توانند در واحد‌های مسکونی مهر مستقر شده و زندگی کنند.

البته تکمیل واحد‌های مسکونی مهر شامل واحد‌هایی که دارای پرونده‌های حقوقی بوده و عملاً تا معین شدن دستور قضائی و تعیین تکلیف در مورد آن‌ها هرگونه عملیات ساختمانی برای آن‌ها امکانپذیر نیست و همچنین واحد‌های مسکونی که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد دارند و از لیست مسکن مهر خارج شده‌اند، نمی‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و عضو کابینه دولت دوازدهم در تازه‌ترین اظهارنظر در خصوص مسکن مهر و ارائه آمار در این باره اعلام کرد: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: توضیح داد: از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تکمیل و تحویل مردم شد. هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملاً بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که در حال تکمیل آن‌ها هستیم. 

سازمان ملی زمین و مسکن که متولی احداث واحد‌های مسکونی مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده است و بخشی از احداث واحد‌های مسکونی مهر را در شهر‌ها برعهده داشته است نسبت به تکمیل واحد‌های مسکونی مهر، گام‌های مؤثری برداشته است.

 

۶۰ هزار واحد مسکونی مهر سال گذشته تحویل متقاضیان شد

در همین رابطه، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفته است: سال گذشته ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر توسط این سازمان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه بر اساس وعده‌ای که پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل واحد‌های مسکونی مهر تا پایان امسال دادند، واحد‌های مسکونی مهر در زمان مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، افزود: اگرچه بحران کرونا، روند تکمیل واحد‌ها را با کندی مواجه کرد، اما برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن باقیمانده است که این واحد‌ها حداکثر تا دو ماه دیگر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

نبیان یادآور شد: تعدادی واحد‌های مسکونی مهر هستند که درگیری‌های حقوقی دارند بالطبع زمانیکه پرونده در مراجع قضائی است، نمی‌توان در خصوص آن‌ها اقدامی انجام داد. همچنین تعدادی از واحد‌های مسکونی مهر هستند که فاقد متقاضی بوده که در مورد آن‌ها در حال تصمیم‌گیری هستیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحد‌های مسکونی مهر بدون متقاضی نیز اعلام کرد: موفق شدیم تعدادی از واحد‌های مسکونی مهر را کاهش دهیم. هم اکنون بخشی از این واحد‌ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده و کاهش یافته است. در تلاش هستیم تا واحد‌های مسکونی مهر فاقد متقاضی را واگذار کنیم.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید