پایان پشتیبانی اپل از چند محصول پرطرفدار

اپل به تازگی اعلام کرد که پشتیبانی از برخی از محصولات خود نظیر مک‌بوک و آیپاد ‌تاچ را به طور رسمی خاتمه داده و محدود کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بر اساس اخبار و گزارش های منتشر شده در وبسایت اپل اینسایدر، شرکت اپل به تازگی اعلام کرده که قصد دارد به پشتیبانی از برخی از محصولات قدیمی خود پایان داده و آنها را از رده خارج کند.

 

طبق این اخبار، اپل لپ‌تاپ‌های اختصاصی خود یعنی مک بوک ایر که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی به تولید رسیده و همچنین مک بوک پرو ۱۳ اینچی تولید سال ۲۰۱۴ را در دسته بندی دستگاه های از رده خارج خود گنجانده و اعلام کرده که قصد دارد به زودی پشتیبانی از این محصولات را محدود و متوقف کند.

 

همچنین اپل نسل پنجم آیپاد تاچ را که به روز رسانی آی او اس ۹ را نیز دریافت نکرده بود، به فهرست دستگاه های قدیمی و از رده خارج خود اضافه کرده است.

این دستگاه پخش موسیقی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی رونمایی و معرفی شد، تاکنون نزدیک به هشت سال است که پشتیبانی های اپل را دریافت کرده است.

با اعلام اپل، کاربران دستگاه‌های مذکور دیکر قادر نخواهند بود همچون گذشته از امکانات و خدمات پس از فروش بهره‌مند شوند و پشتیبانی‌ و به‌روزرسانی‌های ارائه شده توسط اپل را دریافت کنند. به عبارتی دیگر، تنها در صورتی مشمول خدمات اپل می‌شوند که قطعات آن ها موجود باشد و این بدان معناست که شرکت اپل دیگر مسئولیت و تعهدی در قبال تهیه قطعات، تعمیر و پشتیبانی از این محصولات را بر عهده نخواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید