علت کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر چیست؟

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: رونقی که در هفته‌های اخیر در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی صادقی نیارکی در برنامه تیتر امشب در ارزیابی وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: مطابق آنچه در خبرها نیز اعلام شد، قیمت‌ها در حال کاهش و فضای التهاب رو به آرامش است.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات موثر ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت در سایر دستگاه‌های نظارتی در برخورد با این پدیده، خوشبختانه فضا در حال مدیریت شدن است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: حبابی که طی دو هفته اخیر ایجاد شد، رو به کاهش و رئیس اتحادیه صنف بنگاه داران هم اعلام کرد قیمت‌ها وجود خارجی ندارند و در فضای مجازی عددسازی و ایجاد التهاب شده است.

او با اشاره به برنامه‌های وزارت متبوعش برای کنترل قیمت خودرو تصریح کرد: سه روش فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید از جمله این اقدامات است.

صادقی نیارکی افزود: در هفته‌های اخیر رونقی که در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت متوسط ارزبری هر خودروی داخلی را دو هزار دلار برآورد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، ۲۷۵ میلیون یورو قرارداد داخلی سازی انجام شد.

اخبار مرتبط؛

بازار خودرو قفل شد

لیست قیمت خودرو در سال 1372/ عکس

شرایط فروش فوری خودرو اعلام شد/ قرعه کشی برای تحویل ۳ ماهه خودرو

دیدگاه تان را بنویسید