بهترین فیلم های اکشن سال 2019

فیلم‌های اکشن یک انتخاب بیش از حد درست برای سرگرم‌شدن است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حتی سختگیرانه‌ترین هواداران سینما هم نمی‌توانند دربرابر تماشای فیلم‌های اکشن، مقاومت کنند. داستان ساده، هیجان تمام‌نشدنی، روایت بدون دغدغه و از همه مهم‌تر صحنه‌های سرگرم‌کننده از ویژگی‌های مهم فیلم‌های اکشن است که هر تماشاگری را به راحتی جذب می‌کند. سینمای اکشن، محبوب‌ترین فیلم‌های دنیا را به هواداران بی‌شمارش هدیه می‌دهد. برای پی‌بردن به این حقیقت، تنها کافی است به لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال نگاهی بیاندازید.

اما پیش از بررسی لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال، ابتدا بهترین فیلم‌های اکشن سال را بررسی کنید. مطمئنا از شباهت این دو لیست، تعجب می‌کنید.

(تعقیب سرد) Cold Pursuit

نمره منتقدان: ۷۰ از ۱۰۰

لیام نیسون یکی از مشهورترین قهرمانان فیلم‌های اکشن است. امسال هم شاهد حضور او بر روی پرده‌های نقره‌ای سینما بودیم و فیلم «تعقیب سرد» یکی از جذاب‌ترین آثار او لقب می‌گیرد. مردی به نام نلز کاکسمن پس از مرگ پسرش، دچار آشوبی درونی می‌شود. او در تلاش است تا عاملان اصلی این حادثه را پیدا کند. فیلم شباهت بسیاری با بیشتر فیلم‌های لیام نیسون دارد اما جذابیت ویژه‌ی خودش را حفظ می‌کند.

(مرز سه‌گانه) Triple Frontier

نمره منتقدان: ۷۲ از ۱۰۰

گروهی از اعضای نیروهای ویژه‌ی ارتشِ آمریکا پس از بازنشستگی هنوز هم فعالیت می‌کنند. آن‌ها برای یک پروژه‌ی پیچیده به آمریکای جنوبی سفر می‌کنند. این ماموریت به هیچ نهاد و کشوری وابسته نیست و صرفا قرار است وضعیت مالی آن‌ها را برای همیشه تغییر دهد. این گروه تصمیم دارند با غارت منابع یک کارتل مشهور، ثروت عظیمی را تصاحب کنند. فراموش نکنید که «مرز سه‌گانه» نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال بلکه یکی از پرستاره‌ترین آن‌ها است.

(آلیتا: یک فرشته جنگ) Alita: Batlle Angel

نمره منتقدان: ۶۰ از ۱۰۰

دانشمندی توانا و باهوش یک روبات نابودشده به نام آلیتا را در میان زباله‌ها پیدا می‌کند. این روبات که شکل و شمایل انسانی دارد، تقریبا هیچکدام از خاطرات گذشته‌اش را به یاد نمی‌آورد. آلیتا در ابتدا مهربان و آرام به نظر می‌رسد. اما زمانی که درگیر مبارزه با مجرمان می‌شود، هویت واقعی‌اش را نمایان می‌کند. او یک روبات قاتل است. این فیلم با انیمیشنی متفاوت با بیشتر آن‌چه تا امروز تماشا کرده‌اید، به یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های سینمایی شما تبدیل می‌شود.

(جان ویک ۳) John Wick 3

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

فیلم‌های «جان ویک» تقریبا متفاوت‌ترین آثار تاریخ سینمای اکشن لقب می‌گیرند. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، این فیلم‌ها هویت تازه‌ای به فیلم‌های اکشن تقدیم کردند که برای سال‌ها در ذهن‌ها باقی می‌ماند. برای تماشای قسمت سوم «جان ویک» ابتدا دو فیلم ابتدایی را تماشا کنید. سپس از خشونت اغراق‌آمیز اما باورپذیر این فیلم، لذت ببرید.

(فورد در برابر فراری) Ford V Ferrari

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

فیلم‌های اتومبیل‌‎‌محور جذابیت ویژه‌ای دارند که پیداکردن آن در سایر فیلم‌های اکشن تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. این فیلم که داستانی براساس واقعیت دارد، رقابت میان دو تولیدکننده‌ی مشهور اتومبیل‌های قدرتمند یعنی فورد و فراری را به تصویر می‌کشد. فیلم با کمک بازیگران مطرحی مانند مت دیمون و کریستین بیل، یکی از عناوین تحسین‌شده‌ی سال بود که شاید کم‌تر به آن پرداخته شده است.

(ترمیناتور: سرنوشت تاریک) Terminator: Dark Fate

نمره منتقدان: ۷۰ از ۱۰۰

مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن یک عنوان خاطره‌انگیز هستند. آرنولد شوارزنگر در این فیلم‌ها، عیار واقعی سینمایی‌اش را نشان داد و برای سال‌ها بخش مهمی از آن بود. «سرنوشت تاریک» بازگشت دوباره‌ای به ریشه‎های واقعی مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» است که هرگز هواداران دو فیلم ابتدایی این مجموعه را ناامید نمی‌کند.

(رمبو: آخرین خون) Rambo: Last Blood

نمره منتقدان: ۲۷ از ۱۰۰

اگرچه سیلوستر استالونه بیشتر با فیلم‌ها و شخصیت «راکی» شناخته می‌شود اما درخشش او در فیلم‎های «رمبو» تقریبا فراموش‌نشدنی است. او در پنجمین و احتمالا آخرین قسمت از حضورش در نقش رمبو، یک بار دیگر خاطرات فیلم‌های قدیمی این شخصیت را زنده می‌کند.

(تندرست) The Bouncer

نمره منتقدان: ۸۰ از ۱۰۰

ژان کلود ون‌دام در شرایطی مشابه با سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر یکی از اساطیر زنده‌ی سینمای اکشن است. متاسفانه او در چند سال اخیر، صرفا در فیلم‌های ضعیف حاضر بوده و عنوان قابل دفاعی در کارنامه‌اش نداشته است. اما «تندرست» متفاوت‌ترین فیلم چند سال اخیر ون‌دام لقب می‌گیرد. او در این فیلم نقش نگهبانی را برعهده گرفته که در یک درگیری، راهی زندان می‌شود. حالا باید با پلیس همکاری کند تا هم از زندان آزاد شود و هم حق حضانت دختر کوچکش را به دست بیاورد.

(اهل قطب) Polar

نمره منتقدان: ۲۰ از ۱۰۰

پیش‌تر به قدرت و تاثیرگذاری فیلم‌های «جان ویک» در دنیای عناوین اکشن اشاره کردیم. «قطبی» یکی از مشهورترین عناوینی است که تحت تاثیر «جان ویک» قرار گرفته و داستانی مشابه به آن دارد. یک قاتل بازنشسته پس از مدتی سرافکندگی خودش را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود در لیست قتل چندین مزدور قرار دارد. اما انگیزه‌ی به قتل رساندن او در زندگی حرفه‌ای‌اش وجود دارد.

(سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو) Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

نمره منتقدان: ۶۷ از ۱۰۰

هواداران فیلم‌های «سریع و خشن» علاقه‌ی خاصی به دو شخصیت به نام هابز و شاو دارند. این دو قهرمان عضلانی با توانایی‌های ویژه‌ای که دارند، تقریبا هر ماموریتی را با موفقیت مدیریت می‌کنند و با پیروزی به پایان می‌رسانند. اما در فیلم اختصاصی آن‌ها، تقریبا یک چالش غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد. دواین جانسون، جیسون استاتهام، ادریس البا و ونسا کربی ستارگان اصلی این فیلم هستند. اگر فیلم‌های قبلی مجموعه «سریع و خشن» را تماشا کنید، این فیلم به مراتب جذابیت بیشتری برای شما دارد.

(انتقام) Avengement

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

کین یک زندانی مجرم است که برای عیادت از مادرش، زندان را ترک می‌کند. او موفق می‌شود پلیس‌ها را تنها بگذارد و از بازگشت دوباره به پشت میله‌های زندان فرار کند. اما وقتی در یک رستوران خاطرات زندگی‌اش را بازگو می‌کند، ناگهان متوجه می‌شود حقایق تلخی وجود دارد که او از آن‌ها بی‌اطلاع بوده است. بنابراین با یک اکشن واقع‌گرایانه مواجه هستیم که هرگز به تماشاگرش توهین نمی‌کند. شاید باور نکنید اما بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند «انتقام» یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال بوده که متاسفانه اصلا شناخته شده نیست.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی سال

معرفی برترین سریال های دهه دوم قرن بیست و یک

دیدگاه تان را بنویسید