جی پلاس؛

موتورسیکلتی که تماما چاپ شده + عکس و فیلم

یک شرکت آلمانی با نام BigRep نخستین موتور سیکلتی را ساخته است که تماما توسط فناوری پرینتر سه‌بعدی چاپ شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، امروزه فناوری چاپ سه‌بعدی روش ابداع مخترعان و طراحان را به کلی دگرگون کرده و آنها را قادر ساخته که مثل جادو ایده‌های سخت خود را به منصه حضور برسانند.

شرکت بیگ‌رپ نیز در این مسیر گامی فراتر نهاده و موفق شده با استفاده از قطعاتی که تمام آنها چاپ شده‌اند، یک موتور سیکلت الکترونیک تولید کند. در واقع تمام قطعات این موتور سیکلت از بدنه آن گرفته تا رینگ و لاستیک همه و همه چاپ شده‌اند.

Astronaut-Moon-Astronomy-Satellite-Forward-1849402.v1

با وجودی که قطعات برقی این موتور چاپ نشده‌اند، طراحی آن به خوبی گواه آن است که مهندسان بیگ‌رپ تمام تلاش خود را کرده‌اند که موتوری بدون عیب و نقص تولید کنند.

شاید در نگاه اول طراحی بدنه موتور سیکلت با پرینتر سه‌بعدی کار قابل قبولی از نظر سختی به نظر بیاید، اما چاپ لاستیک‌های آن واقعا غیرممکن به نظر می‌رسد. از این رو، طراحان تایرهایی بدون باد طراحی کرده‌اند که ساختارشان شبیه کندوی زنبور عسل است و نیازی به باد کردن ندارند.

برخی با مشاهده ویدئوی این موتور سیکلت گفته‌اند که این موتور استحکام زیادی نخواهد داشت و حرکت آن بسیار لرزان است. اما برخی دیگر معتقدند که راننده آن هنوز به این موتور عادت نکرده و شاید نقص از او باشد نه از موتور سیکلت.

 

دیدگاه تان را بنویسید