رسانه های غربی گزارش دادند که رهبر کره شمالی لاغر تر شده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های غربی در حال بحث در این باره هستند که کیم جونگ اون در عکس های جدید خود بازهم لاغرتر شده است.

 در این عکس ها کیم جونگ اون در حال تماشای رژه از بالکن است اما سخنرانی نمی کند. دوباره توجه خبر نگاران به ظاهر او جلب می شود چون عکس ها نشان می دهند که رهبر کره شمالی وزن کم کرده است. طبق منابع مختلف او از 10 تا 20 کیلوگرم وزن کم کرده است.

3456

کیم جونگ اون (زادهٔ ۸ ژانویه ۱۹۸۴) رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) است. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو هیئت رئیسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران کره است. و در زمانِ به قدرت رسیدن با ۲۷ سال سن، جوان‌ترین رهبر کشور در جهان بود.

در تحولی دیگر، سخنگوی دولت آمریکا پیرامون مثبت بودن واکنش کره شمالی برای پیشرفت مذاکرات میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، «ند پرایس» سخنگوی دولت آمریکا پس از ابراز امیدواری درباره مثبت بودن واکنش کره شمالی برای گفت و گو همچنین بار دیگر تکرار کرد آمریکا آمادگی و اراده لازم را برای شروع مذاکرات با کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی دارد.

وی در ادامه مصاحبه تلفنی با خبرنگاران اضافه کرد: «ما از طریق پیامِ عمومی و خصوصی کاملا مشخص کردیم که آماده ایم و اراده لازم برای آغاز دیپلماسی را نشان دادیم. ما همچنان امیدواریم که کره شمالی واکنشی مثبت پیرامون پیشرفت این مذاکرات اتخاذ کند.»

این اظهارات درحالی مطرح می شود که به نظر می رسد دولت «جو بایدن» پس از ماه ها بی اعتنایی از سوی کره شمالی ممکن است به "استراتژی صبر و شکیبایی" که رویکرد دولت سابق «باراک اوباما» در برابر کره شمالی بود بازگردد.

ند پرایس در ادامه سخنانش افزود: «در چندین ماه اخیر ما مواضع خود را به روشنی مطرح کردیم که آمریکا هیچ گونه نیت متخاصمانه در برابر کره شمالی ندارد و برای اثبات این مسئله آمادگی خود را برای انجام مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی ارائه دادیم.»

در پایان گفت وگو سخنگوی دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در حالی که با متحدان خود از جمله ژاپن و سایر کشورها از نزدیک گفت و گو می کنیم و از آنها مشاوره می گیریم، اما امیدواریم کره شمالی پاسخی مثبت به ما نشان دهد.

کره شمالی از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن از ژانویه تمامی پیش درآمدها برای آغاز گفت و گو میان دو کشور را بی پاسخ گذاشت.همچنین از مذاکرات خلع سلاح اتمی از سال ۲۰۱۹ کنار کشید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.