محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند.

به گزارش جماران؛ تحلیلگر ارشد سیاسی در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که آمریکا دارای اراده سیاسی لازم برای امضای توافق هسته‌‌ای با ایران نیست.

«محمد مرندی» تحلیلگر ارشد سیاسی و کارشناس مطالعات آمریکا امروز (پنجشنبه، ۴ می)، در گفت‌وگو با شبکه المیادین، با اشاره به این‌که ایران همچنان آماده توافق هسته‌ای است، تاکید کرد که این آمریکاست که از اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافقی برخوردار نیست.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای توافق هسته‌ای و پذیرش متن مورد توافق سال گذشته، تصریح کرد که این آمریکاست که دارای اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافق‌نامه‌ای نیست.

به نوشته فارس، مرندی توضیح داد: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند. 

این کارشناس ایرانی در ادامه در خصوص توسعه روابط تهران با مسکو و پکن نیز گفت: روابط ایران با روسیه و چین به میزان زیادی توسعه یافته است و روابط با کشورهای آمریکای جنوبی نیز در حال گسترش است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرد و گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه تاثیر زیادی بر روابط نظامی خواهد داشت و سوریه قادر خواهد بود از مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود محافظت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.