کمره ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که دلیل مجازی شدن کلاسها چیست خاطرنشان کرد: همزمانی ایام یاد شده با ماه مبارک رمضان و مشکلات موجود در بلیط بازگشت دانشجویان پس از تعطیلات نوروز دلیل این تصمیم است.

به گزارش جماران؛ معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران گفت: از 14 فروردین تا 7 اردیبهشت کلاسهای دانشگاه تهران به صورت مجازی  برگزار می باشد.

کمره ای خاطر نشان کرد: اسکان دانشجویان در مجتمع های خوابگاهی از تاریخ 25 اسفند 1401 الی 7 اردیبهشت 1402 مقدور نیست و سلف سرویس های دانشگاه در این بازه زمانی غیر فعال می باشد.

وی افزود: حضور اعضای هیات علمی در محل خدمت، در تمام روز های کاری، الزامی است.

کمره ای درپاسخ به این سوال خبرنگار تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران که دلیل این تصمیم چیست خاطرنشان کرد: همزمانی ایام یاد شده با ماه مبارک رمضان و مشکلات موجود در بلیط بازگشت دانشجویان پس از تعطیلات نوروز دلیل این تصمیم است.

 

نکوداشت زنده‌یاد دکتر سید محمد میرمحمدی؛ «استاد متواضع» / محمد مقیمی

 

رئیس دانشگاه تهران مجازی شدن کلاسها را در راستای سیاست آموزش ترکیبی دانشگاه دانست

 

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به تبیین دلایل تصمیم دانشگاه برای آموزش مجازی تا هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تا آنجا که در مقدورات دانشگاه است، منافع و دیدگاه قاطبه دانشجویان مورد توجه قرار میگیرد و به درخواست‌های دانشجویان رسیدگی و تصمیمات با حداکثر رضایتمندی به اجرا در می آید.

رئیس دانشگاه تهران اعلام مجازی شدن کلاسها را در راستای سیاست آموزش ترکیبی دانشگاه تهران دانست که در مرداد ماه ابلاغ شده و در همین زمینه تصریح کرد: مقطع زمانی اعلام شده برای اموزش مجازی بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته است.

وی در تشریح ابعاد دلایل این تصمیم به تعطیلی هفته اول شنبه و یکشنبه و حجم بازگشت مسافران اشاره کرد و گفت: عملا حضور اکثریت دانشجویان در هفته اول در محیط دانشگاه امکانپذیر نخواهد بود و در هفته دوم نیز همزمانی با شبهای قدر و تعطیلی روز چهارشنبه، کلاسهای حضوری بایستی با تاخیر برگزار شود و عملا کمیت و کیفیت آموزش حضوری نیز بسیار پایین خواهد بود. 

رئیس دانشگاه تهران افزود: در هفته چهارم نیز به علت تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه عید سعید فطر و مراجعت دانشجویان به محل سکونت عملا کلاسهای حضوری تعطیل خواهد شد. 

تحقق اثربخش ماموریت آموزشی و پژوهشی دانشگاه دومین دلیل مقیمی در این گفتگو بود. وی در این زمینه اقدام جهادی و پیشگامانه دانشگاه تهران در بازگشایی حضوری در ابتدای سال ۱۴۰۱ و اصرار بر برگزاری کلاسهای حضوری در ایام التهابات ترم گذشته را یاداور شد و تاکید کرد: بدون توجه به ملاحظات دیگر، محور اقدامات مدیریت دانشگاه، تصمیم گیری معقول و با مشارکت تمامی ذینفعان دانشگاه در راستای مصالح دانشگاه بوده است و شانه خالی کردن از مسولیت و عافیت طلبی در مدیریت دانشگاه تهران جایی ندارد.

رییس دانشگاه تهران وجود زیرساختهای قوی و با کیفیت مجازی و استفاده بهینه از آنها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: استفاده نکردن از این زیرساختها به نوعی اسراف بیت المال است.

وی در عین حال با یاداوری این نکته که هیچ گاه آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود به تجربه آموزش مجازی در دوره کرونا در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در برهه هایی از زمان و بویژه در ایام بین التعطیلی، آموزش مجازی اثربخش تر از آموزش حضوری است و عدم استفاده از این ظرفیت در جای خودش غیر معقولانه و خلاف مصالح دانشگاه و بیت المال است.

مقیمی به استفاده بهینه از منابع مالی بودجه دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه سرفصل بودجه رفاهی دانشجویی مشخص و محدود است و مدیریت دانشگاه به عنوان خزانه دار و امانتدار بیت المال مکلف است از این منابع در راستای هدف مربوطه، مدیریت مالی بهینه اعمال نماید افزود: اگر در مقطعی در هزینه رفاهی دانشجویی همچون تغدیه و هزینه نگهداری تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، صرفه جویی شود؛ در مقاطع دیگر صرف ارتقا کیفیت خدمات رفاهی دانشجویی خواهد شد و از نظر قانونی قابلیت انتقال به سرفصلهای هزینه ای دیگر را ندارد. 

وی این صرفه جویی ها را به نفع دانشجویان ارزیابی کرد و این نوید را داد که این صرفه جویی به کمک ارتقا کیفیت و کمیت تغذیه دانشجویی در ایام دیگر خواهد آمد.

استاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بخش دیگری از این گفتگو با تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران فرسوده بودن تاسیسات و ساختمان های خوابگاه ها را یاداور شد و فرصت یک ماهه را برای تعمیرات و بازسازی و همچنین سم پاشی و موضوعاتی از این قبیل را موقعیتی مناسب برای برای اقدامات نوسازی و خدمات رسانی بهتر و با کیفیت تر برای دانشجویان توصیف کرد.

رئیس دانشگاه تهران در بخش پایانی این مصاحبه، گفتگوی آزاد و متقابل با ذی نفعان را اصلی راهبردی در مدیریت دانشگاه تهران خواند و گفت: هر تصمیمی دارای موافقین و مخالفینی است و آمادگی کامل برای شنیدن صداهای مختلف در این زمینه وجود دارد به گونه ای که بعد از جمع بندی تمامی نظریات، تا آنجا که در مقدورات دانشگاه است، منافع و دیدگاه قاطبه دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

 مقیمی از شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران خواست تا در راستای رسالت خود به مانند گذشته به انعکاس نظرات ذینفعان دانشگاه و بویژه دانشجویان با موفقیت عمل نماید.

وی افزود: با انعکاس نظرات در فرصت مناسب به درخواست‌ها رسیدگی میشود و تصمیمات با حداکثر رضایتمندی به اجرا در می آید .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.