دیاکو حسینی کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اوکراین ۴۰ میلیون جمعیت دارد که عمده آن‌ها غرب‌گرا هستند و تمایلی به روسیه ندارند و این کار روسیه را سخت‌تر می‌کند.

صوفیه، بلغارستان / زنی تصویری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در حین بیداری برای حمایت از اوکراین پس از تهاجم نظامی روسیه در دست دارد. عکس: Nikolay Doychinov/AFP

به گزارش جماران؛ دیاکو حسینی، کارشناس روابط بین‌الملل، گفت: پوتین مسیر ساده‌ای را در قبال اوکراین نخواهد داشت. اقدام پوتین نه تنها از دید بین‌الملل و قوانین آن مورد پذیرش نیست، بلکه به لحاظ سیاسی هم مسیر سختی را با غرب و آمریکا خواهد داشت.

وی افزود: روسیه در تلاش است اراده اوکراینی‌ها را برای مقاومت بشکند و الزاما تصمیم به تغییر رژیم ندارد. تا به امروز نشانه‌ای از این ندیدیم که روس‌ها برای اشغال کامل اوکراین مصمم باشند.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اگر دو طرف یعنی روسیه از یک سو و اوکراین و در پشتوانه آن غرب از سوی دیگر، به خواسته‌های خود دست پیدا نکنند؛ این جنگ پایان‌پذیر نخواهد بود.

دیاکو حسینی گفت: اوکراین ۴۰ میلیون جمعیت دارد که عمده آن‌ها غرب‌گرا هستند و تمایلی به روسیه ندارند و این کار روسیه را سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان گفت: روسیه خواهان این است که رسمیت منطقه دونباس شناخته شود و مطمئن باشد که در اوکراین حکومت ضد روسی حضور نخواهد داشت و برای محقق شدن این خواسته نیازی به استقرار دائمی در اوکراین وجود ندارد/رویداد۲۴

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.