ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: انعقاد توافق هسته ای با ایران مستلزم تصمیمات سیاسی در تهران و مسکو است.

به گزارش جماران؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با وقفه اعلام شده در مذاکرات وین اعلام کرد که این مذاکرات، مذاکرات پیچیده ای است و مسایل بسیار کمی باقی مانده اند که بدون شک دشوار هستند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در واکنش به وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین اظهار داشت که راب (رابرت) مالی رئیس هیات مذاکره کننده واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش و تیم او برای مشورت به واشنگتن بازگشته اند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود همانطور که گفته ایم اینها مذاکرات پیچیده ای هستند. مسایل بسیار کمی باقی مانده اند که بدون شک دشوار  هستند.

وی تاکید کرد این مسائل دشوار بوده زیرا پیچیده و چالش بر انگیز هستند  اما همچنان معتقدیم که به یک توافق نزدیک هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد اکنون همه طرف ها باید جدیت خود را نشان دهند. ما می توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم اما زمان بسیار کمی برای این کار باقی مانده است.

ند پرایس اضافه کرد همانطور که جوسپ بورل (مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اعلام کرد، عوامل خارجی در این مذاکرات دخیل هستند. هیات ها برای مشورت سیاسی به پایتخت های خود باز می گردند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالیکه طی روزهای گذشته گزارش‌هایی از کارشکنی‌های طرف آمریکایی در مذاکرات منتشر شده است، توپ را به زمین ایران و روسیه انداخت و ادعا کرد این نیاز وجود دارد که تصمیماتی در تهران و مسکو گرفته شود. اگر این اراده سیاسی باشد، ما اطمینان داریم که در مدت زمان کم می توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تکرار کرد تحریم های جدید علیه روسیه (به دلیل جنگ اوکراین) کاملا به برجام ربطی ندارند و نباید هیچ تاثیری بر اجرای احتمالی برجام داشته باشند.

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام کرده ایم که قصد نداریم هیچ پیشنهاد جدید یا خاصی به روسیه در ارتباط با این تحریم ها ارائه دهیم. به هیچ امر اضافی برای اجرای کامل برجام نیازی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.