فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گزارش داده که براساس یک آمار جدید، از میان ۶۰۳ رسانه، ۳۱۸ رسانه از 15 اوت (اواخر تابستان) بدین‌سو در افغانستان مسدود شده‌اند. حالا از۱۱۴ روزنامه فقط ۲۰ روزنامه چاپ می‌شود. ۵۱ شبکه تلویزیونی، ۱۳۲ رادیو و ۴۹ رسانه آنلاین فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با نشر بیانیه‌ای می‌گوید، براساس یک آمار جدید، از میان ۶۰۳ رسانه، ۳۱۸ رسانه از ۱۵ آگست بدین‌سو در افغانستان مسدود شده‌اند.

این گزارش از سوی انجمن ملی خبرنگاران افغانستان در ۳۳ ولایت این کشور انجام شده است.

در گزارش  آمده که از وضعیت موجود در افغانستان، روزنامه‌ها خیلی متاثر شده اند، از ۱۱۴ روزنامه فقط ۲۰ روزنامه چاپ می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته که براساس گزارشی که برای این فدراسیون تهیه شده است، ۵۱ شبکه تلویزیونی، ۱۳۲ رادیو و ۴۹ رسانه آنلاین فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

آنتونی بلینجر، مسئول فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گفته که برای اولین بار، از اطلاعات جمع آوری شده در ۳۳ ولایت، می‌توانند مقیاس واقعی بحرانی را که بر روزنامه نگاری در افغانستان تأثیر می‌گذارد، مشاهده کنند.

بلینجر افزوده که این تصویر نه تنها برای خبرنگارانی که شغل خود را از دست داده‌‌اند یا مجبور به فرار شده‌اند، بلکه برای شهروندان افغانستان که از دسترسی به اطلاعات محروم می‌شوند نیز «فاجعه‌‌بار» است.

او گفته که جامعه جهانی به بحران انسانی که خبرنگاران و خانواده‌های آنها با آن مواجه هستند، رسیدگی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.