صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تجلیل از مقام شهیدان: علی قدوسی (دادستان کل انقلاب) و وحید دستجردی (رئیس شهربانی)
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تجلیل از مقام شهیدان: علی قدوسی (دادستان کل انقلاب) و وحید دستجردی (رئیس شهربانی)
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

إناللّه‏ و إنا إلیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر حجت‏الاسلام شهید قدوسی به دوستان شهید خود پیوست.[1]شهیدی عزیز که سالیان دراز در خدمت اسلام بود؛ و اخیراً مجاهدات او در راه انقلاب بر همگان روشن است. اینجانب سالیان طولانی از نزدیک با او سابقه داشتم، و آن بزرگوار را به تقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف می‏شناختم. شهادت بر او مبارک و وفودالی‏اللّه‏ و خروج از ظلمات به سوی نور بر او ارزانی باد. راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت. چه بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشیدن و با سرافرازی به لقاءاللّه‏ رسیدن. و این همان است که اولیای معظم حق تعالی آرزوی آن را می‏کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می‏کردند.

گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی، و خصوص شهدای اخیر ما، که با دست جنایتکار منفورترین عناصر پلید به جوار رحمت حق شتافتند، و افتخار برای اسلام و ننگ و نفرت برای دشمنان دژخیم ملت شریف آفریدند.

اینجانب شهادت دادستان کل انقلاب و سرهنگ وحید دستجردی،[2]که در رأس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و بدین تحفۀ الهی نایل شدند، را به ملت ایران و به حوزۀ علمیۀ قم و به قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض می‏کنم؛ و از خدای تعالی رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانوادۀ محترمشان خواستارم. ننگ و خسران برکسانی که گمان می‏کنند با این شرارتها ملت شریف ایران را که برای اقامۀ عدل اسلامی قیام نموده‏اند از صحنۀ مبارزه با کفر خارج می‏نمایند و تن به عار و ذلت ابرقدرتهای جنایتکار می‏دهند. این کوردلان شکست خورده نمی‏بینند که مادران و پدران و فرزندان و همسران این شهدا چون قهرمانان صدر اسلام به شهادت اینان افتخار می‏نمایند و چون کوهی در مقابل حوادث ایستاده‏اند. گویی اینان از شدت یأس به جنون کشیده شده‏اند؛ و چون خود را مطرود ملت مسلمان می‏بینند، از ملت ایران انتقام می‏کشند.

از خداوند تعالی هدایت برای جوانان گول خورده، و خذلان برای سران از خدا بیخبر آنها خواستارم.

سلام و درود بر شهیدان راه حق. رحمت بر شهدای اخیر اسلام. والسلام علی من اتبع الهدی.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 - ساعت 20:20 دقیقه روز 14/6/1360 بر اثر انفجار بمب آتشزای قوی که به وسیلۀ تروریستهای عضو گروهک منافقین در محل دادستانی کل انقلاب اسلامی تهران نصب شده بود، آقای علی قدوسی، (دادستان کل انقلاب) به شهادت رسید. 
2 ـ آقای وحید دستجردی، رئیس کل شهربانی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 8/6/1360 در جریان بمبگذاری منافقین که منجر به شهادت رئیس جمهور محمدعلی رجایی و نخست وزیر (محمد جواد باهنر) گردیده بود، بشدت دچار سوختگی و جراحت شد و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ 14/6/1360 به درجۀ رفیع شهادت و لقاءاللّه‏ واصل گردید. پیکر پاک شهید قدوسی و شهید دستجردی در تاریخ 15 شهریور 1360 در مراسمی با شکوه و با حضور انبوه جمعیت عزادار از مدرسۀ عالی شهید مطهری تهران تشییع شد.