صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توصیه‏های امام خمینی به ملت مسیح
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توصیه‏های امام خمینی به ملت مسیح
  • حضار مسیحیان ایران و جهان

بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحیم

یا اَیُهَّاالَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوّامینَ لِلّهِ شُهَداءَ بِاْلقِسْطِ وَلایَجْرِمَنَّکُمْ شَنَئانُ قَومٍ عَلی اَلاّ تَعْدِلُوا اِعْدِلُواهُوَ اَقْرَبُ لِلتَّقْوی وَاتَّقُوا اللّه‏َ اِنَّ اللّه‏َ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ[1]

خوشا به حال آنان که گرسنه و تشنۀ عدالتند؛ از آن رو که سیر نخواهند شد. (انجیل متی) خوشا به حال آنان که از بهر عدالت زحمت می‏کشند؛ به سبب آنکه مملکت آسمانی از آنهاست. (انجیل متی).

عید سعید میلاد مسیح پیامبر عظیم الشأن، که برای طرفداری مظلومان و برقراری عدل و رحمت مبعوث ، و با گفتار آسمانی و کردار ملکوتی خود ظالمان و ستمکاران را محکوم، و مظلومان و مستضعفان را پشتیبانی فرمود، بر ملتهای مستضعف جهان و ملت مسیح و مسیحیان هم‏میهن مبارک باد. هان! ای پدران کلیسا و روحانیان تابع حضرت عیسی، بپاخیزید و از مظلومان جهان و مستضعفان گرفتار در چنگال مستکبران پشتیبانی کنید، و برای رضای خدا و پیروی دستور حضرت مسیح یک بار هم ناقوسها را در معابدتان به نفع مظلومان ایران و محکوم نمودن ستمگران به صدا درآورید.

کارتر، سردمدار ستمکاران عالم تقاضا کرد تا ناقوسها را در سرتاسر امریکا به نفع جاسوسان در مقابل ملت مظلوم ایران به صدا درآورید. چه خوب و بجاست که ناقوسها
را به فرمان خدای عالَم و دستور عیسی مسیح به نفع ملتهای مستضعف، که در زیر چکمۀ دژخیمان «کارتر» ها از هستی ساقط می‏شوند، به صدا درآورید.

خوشا به حال آنان که گرسنه و تشنۀ عدالتند و از بهر عدالت زحمت می‏کشند. و وای به حال آنان که برخلاف دستور عیسی مسیح و برخلاف دستور همۀ پیامبران به نفع ظالمان و جاسوسان و پایمال کنندگان حقوق ملتها زحمت می‏کشند. و ای ملت مسیح و پیروان عیسی روح‏اللّه‏! بپاخیزید و از شرافت عیسی مسیح و ملت عیسوی دفاع کنید، و اجازه ندهید دشمنان تعلیمات آسمانی و مخالفان دستورات الهی، ملت مسیح و روحانیت عیسی را به خلقهای مستضعف جهان بد معرفی کنند.

حضور ابرقدرتها در معابد و دست به آسمان بلند کردن آنان برای دعا به جاسوسان و خائنان به مذاهب مسیح علیه مظلومان و مستضعفان، شما را اغفال نکند که اینان جز برای رسیدن به قدرت بیشتر و نیل به ریاست دنیا ـ که خلاف دستور آسمانی است ـ به چیز دیگری فکر نمی‏کنند.

ملت ما سالها مبتلا به سالوس ستمگران بود و رنجها از آن برد.

ای ملت مسیح! چه شد که آقای کارتر در کشتارهای دسته‏جمعی ایران، ویتنام، فلسطین و لبنان و دیگر مناطق به دعا برنخاست و تقاضای آهنگ ناقوسها را نکرد؛ ولی اکنون برای رسیدن به ریاست جمهوری و ادامۀ چند سال دیگر ستمگری بر ملتهای ضعیف دست به دعا برداشته است و کلیساها را به آهنگ ناقوس فرا خوانده است؟!

هان ای پدران کلیسا! بپاخیزید و عیسی‏مسیح را از چنگال این دژخیمان نجات دهید؛ که آن پیامبر بزرگ از ستمگری که دین را وسیلۀ ظلم، و دعا را وسیلۀ رسیدن به مَسند ستمگری به بندگان خدا قرار می‏دهد بیزار است؛ که دستورهای آسمانی همه برای نجات مظلومان، از ملکوت نازل شده است؛ و ای مستضعفان جهان! برخیزید و هم‏پیمان شوید و ستمگران را از صحنه برانید؛ که زمین از خداست و وارث آن مستضعفانند.

و ای ملت امریکا، به تبلیغات رؤسای جمهوری ـ که جز نیل به قدرت، فکری ندارند ـ گوش فرا ندهید؛ و بدانید که جوانان ما با جاسوسان رفتاری خداپسندانه دارند،
که دستور اسلام رحمت بر اسیران است گرچه ظالم و جاسوس باشند.

شما ای ملت بزرگ امریکا! از کارتر بخواهید که شاه مخلوع و جنایتکار را به ایران برگرداند، که کلید رهایی جاسوسان به دست اوست. و شما ای اصحاب ناقوس! دستها را به دعا بردارید و ناقوسها را به آهنگ درآورید؛ و از خدای بزرگ بخواهید که به رؤسای جمهور شما، عدل و انصاف مرحمت کند.

خوشا به حال آنان که از بهر عدالت زحمت می‏کشند و دعا می‏کنند.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ سورۀ مائده، آیۀ 8: «ای اهل ایمان، در راه خدا استوار بوده بر سایر ملل عالم شما گروه عدالت و راستی و درستی باشید. و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن بدارد که از طریق عدل، بیرون روید. عدالت کنید که عدل به تقوا نزدیکتر است، و از خدا بترسید، که خدا البته به هر چه می‏کنید آگاه است».