صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان بازگشت قریب‏الوقوع به ایران ـ اخطار به نهادهای غیر قانونی
  • محل پاریس، نوفل‏لوشاتو
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع بازگشت قریب‏الوقوع به ایران ـ اخطار به نهادهای غیر قانونی
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

21 صفر 99

30 دی 57

سلام بی‏پایان و درود بی‏حد به عموم اهالی غیور ایران؛ ملت شریف و شجاعی که با وحدت کلمه، خواستِ خود را که برچیده شدن نظام شاهنشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی است، در اربعین امام امت[1]ـ سلام اللّه‏ علیه ـ برای چندمین بار اعلام نمود. نهضت مقدس اسلامی شما گرچه با خون پاک شهیدان و مصیبتهای جانگداز توأم بود لکن آزادیخواهی و استقلال طلبی شما در جبین تاریخ ثبت شد. دشمن اساسی خود و کشور خود را از صحنه بیرون راندید، و بزرگترین خائن و جانی کشور را در گورستان تاریخ دفن نمودید. شما با قیام و استقامت خود به ملتهای مستضعف ثابت کردید که اسلحه‏های مدرن و قدرتهای شیطانی نمی‏توانند در مقابل خواست ملتی که برای دفاع از عقیده و حق خود دلاورانه بپا خاسته است دوام داشته باشند؛ و نیز ثابت کردید که قدرت ملتی آگاه، بر تمامی سلاحهای ابرقدرتها پیروز است.

شاه رفت و رژیم شاهنشاهی فرو ریخت. دزدان بیت‏المال سرمایه‏ها را خارج کردند و یکی پس از دیگری گریختند. ملت شجاع در اولین فرصت به حساب آنان خواهد رسید. اینان رفتند و آشفتگیها و خرابیهای بسیاری را بر جای گذاشتند که با خواست خدا و همت ملت باید ترمیم شود؛ گر چه سالها طول خواهد کشید. اینجانب با تقدیم تشکرات
صمیمانه به ملت عزیز تذکراتی را لازم می‏دانم:

1 ـ اینجانب ان شاءاللّه‏ تعالی بزودی به شما می‏پیوندم تا در خدمت شما باشم و با همت شجاعانۀ شما به رفع مشکلات کوشا بوده و با هم‏صدا و هم‏قدم شدن همۀ اقشار ملت بر فسادها غلبه کنیم. دوستان عزیزم! خود را برای خدمت به اسلام و ملت محروم مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خداست ببندید. من با توفیق خداوند تعالی پس از چند روزی در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازی خود ادامه خواهم داد.

2 ـ به نمایندگان محمدرضا پهلوی که مجلسیْن را غصباً اشغال کرده‏اند اخطار کنید که خانۀ ملت را خالی کنند تا نمایندگان مردم پس از پنجاه سال که ملت از حق خود محروم بود، به خانۀ خود بیایند. و ان شاءاللّه‏ همه خواهید دید که انتخابات آزاد و مجلس سالم یعنی چه. من به آنان اخطار می‏کنم که در صورت ورود مجدد به مجلس مسئول هر گونه پیشامدی خود آنان هستند.

3 ـ بار دیگر به اعضای شورای سلطنتی، که شاخه‏ای است از ریشۀ غیر قانونی، اخطار می‏شود که از شورا کناره‏گیری کنند و بیش از این با ملت مخالفت نکنند.

4 ـ بار دیگر به قوای انتظامی و نیروهای زمینی، هوایی، دریایی توصیه می‏شود که در حفظ انتظامات بکوشند و ملت شریف و بیدار با آنان همکاری کنند.

ملت آگاه ایران باید از اشخاص و یا گروههای منحرف که در این موقع حساس به فکر آشوب افتاده و می‏خواهند به نفع اجانب خیانت به کشور کنند، جداً جلوگیری کنند؛ و به آشوبگران هشدار دهند که از اعمال ضد انسانی و اسلامی و ملی اجتناب کنند و به ملت بپیوندند. از خداوند متعال پیروزی ملت ایران را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ امام حسین ع.