حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دولت سیزدهم به همراه «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش جماران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دولت سیزدهم به همراه حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

 

شهید حسین امیرعبداللهیان به روایت تصویر

 

سوابق شهید امیرعبداللهیان

 

شهید امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی و نیز سابقه سفارت ایران در منامه بحرین را نیز در پرونده خود داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بوده است.

شهید حسین امیرعبداللهیان در سال 1343 در دامغان متولد شد و مدرک کارشناسی خود را در سال 1370 در رشته روابط دیپلماتیک از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه دریافت کرد، و دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه تهران بود که در سال 1375 اخذ شده است و همچنین مدرک دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران در رشته روابط بین الملل دریافت کرد.

او همچنین مدرس دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه بوده، و سابقه داوری رساله های دکترای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را داشت، امیرعبداللهیان عضو هیئت موسس مرکز مطالعات غرب آسیا (اندیشکده روابط بین الملل) نیز بود.

شهید امیرعبداللهیان در مرداد ماه 1400 توسط آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان وزیر امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.