یک حقوقدان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص «تبلیغ دارویی ادرار شتر برای درمان کرونا» انتقاداتی را مطرح کرد و یادآور شد: «کار این شخص مطلقا ربطی به حریم خصوصی ندارد».

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود در خصوص تبلیغ ادرار شتر به عنوان دارویی برای درمان کرونا، نوشت: «سخنان آقای جهانپور در واکنش به فیلم تبلیغی برای خواص درمانی نوشیدن ادرار شتر از نظر حقوقی بی اساس و کاملا غلط است.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد فیلم نوشیدن و تبلیغ ادرار شتر گفته است: «ما ناظر بر حریم خصوصی افراد نیستیم و وزارت بهداشت به این موضوع ورود نمی‌کند»

خطای بزرگی در جمله است.

فردی در برابر دوربین ادرار شتر نوشیده و مردم را هم تشویق و ترغیب به نوشیدن ادرار شتر به عنوان دارو نموده و آن فیلم را منتشر ساخته است . انتشار این فیلم این کار را به عرصه عمومی کشانده است. به ویژه این فرد فقط یک اقدام شخصی انجام نمی دهد بلکه دارد تبلیغ و تشویق می کند که مردم ادرار شتر بنوشند به عنوان دارو. کار این شخص مطلقا ربطی به حریم خصوصی ندارد ، بلکه موضوعی از بهداشت عمومی است که از مهمترین مسائل نظم عمومی بود و در عرصهء عمومی مطرح شده است.

اگر وزارت بهداشت اینقدر ناتوان و بی بضاعت است  که  جرأت و عرضه مقابلهء قانونی با این نوع مداخله ها در امور درمانی توسط این قبیل افراد را ندارد ، لااقل پشت این حرفهای بی اساس پنهان نشود که بدتر می شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.