این استان ها منتظر هوای سرد باشند! + اسامی و نقشه (اردیبهشت 1403)

با وقوع این کاهش دما ، دمای بیشینه در گرمترین ساعات در سردسیرات کشور به حدود ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتیگراد و در ساعات سرد در استان های شمال غربی کشور به ۲ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد رساند که برای این زمان از سال خطر سرمازدگی را در این نقاط به همراه دارد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در عین ناباوری برای هفته آینده با ریزش سرمای هوا در بسیاری از نقاط نیمه شمالی کشور شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود که هوای گرمسیرات را خنک و هوای سردسیرات را سرد خواهد کرد !

با وقوع این کاهش دما، دمای بیشینه در گرمترین ساعات در سردسیرات کشور به حدود ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتیگراد و در ساعات سرد در استان های شمال غربی کشور به ۲ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد رساند که برای این زمان از سال خطر سرمازدگی را در این نقاط به همراه دارد!

اوج این کاهش دما در شمال غرب کشور یعنی آذربایجان های شرقی، غربی، اردبیل و زنجان حس خواهد شد که در طی بازه زمانی اواسط تا اواخر هفته آینده با هوایی سرد همراه خواهند شد .

 

هوای سرد

 

تداوم بارش باران برای امروز

کانال هواشناسی در ادامه نوشت: همانطور که می‌بینید برای امروز باید منتظر تداوم وقوع رگبار رعد و برق در نقاطی از استان‌های اردبیل ، آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان، مازندران، گلستان ، خراسان شمالی، قزوین، تهران ، البرز ، سمنان، یزد، اصفهان، شمال فارس ، شمال بوشهر،  خراسان جنوبی ، چهارمحال وبختیاری ، کهگلویه وبویراحمد باشیم

با توجه به آنکه این بارش‌ها صورت جوشش‌های همرفتی رخ خواهد داد از این رو احتمال وقوع آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و ریزش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

تهران تا این تاریخ اردیبهشت 1403 بارانی است

هواشناسی بارش باران پیش بینی کرد/ هشدار مهم: این 10 استان مراقب باشند+ اسامی

صدور هشدار نارنجی برای 7 استان/ باران تا چه روزی از اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت؟

 

تداوم بارش باران

دیدگاه تان را بنویسید